Overenskomst og over­ens­komst­spørgsmål

Som ansat i Nykredit-koncernen er du omfattet af vores virksomhedsoverenskomst. Det er overenskomsten, der afgør dine rettigheder.

Finansforbundet i Nykredit forhandler virksomhedsoverenskomsten (VOK) for dig, som er ansat i Nykredit koncernen. Finansforbundet og Finanssektorens Arbejdsgiverforening forhandler standardoverenskomsten (STOK), som er gældende for hele sektoren og udstikker de overordnede rammer for virksomhedsoverenskomsten.

Desuden har Nykredit en såkaldt husaftale, der blandt andet fastsætter regler for din ret til fravær, hvis du skal til læge, begravelse o.l. Husaftalen finder du på virksomhedens intranet under medarbejderportalen > "Overenskomst og aftaler":

Virksomhedsoverenskomsten

Som medarbejder i Nykredit er du omfattet af den virksomhedsoverenskomst, som Finansforbundet i Nykredit har forhandlet på plads med Nykredit. Vores virksomhedsoverenskomst bygger oven på standardoverenskomsten, som er aftalt mellem Finansforbundet og Finanssektorens Arbejdsgiverforening.

Virksomhedsoverenskomst for Nykredit (pdf)

Standardoverenskomsten

Standardoverenskomsten (STOK), der forhandles mellem Finansforbundet og Finanssektorens Arbejdsgiverforening, er den overordnede ramme for virksomhedsoverenskomsterne. Du kan se den gældende standardoverenskomst her:

Standardoverenskomst 2023

Overenskomstspørgsmål

Find svar på de mest almindelige spørgsmål om barsel, orlov, ferie, sygdom, arbejdstid mv. på denne side

Standardoverenskomsten

Den standardoverenskomst (STOK), som Finansforbundet har forhandlet med Finanssektorens Arbejdsgiverforening (FA), gælder fra foråret 2020 til foråret 2023.

Overenskomster

44 55 25 00

Du er velkommen til at ringe til vores kredskontoret. Vi har åbent mandag til torsdag fra 8.30-16.00 og fredag fra 8.30-15.00.

Du kan også skrive til nykreds-mail@nykredit.dk