Job i Finansforbundet

Er du på udkig efter nyt job og nye udfordringer? Søg en af vores ledige stillinger.

Vi er lidt over 140 ansatte i Finansforbundets sekretariat. Vi søger jævnligt nye kolleger, der kan hjælpe os med at løfte opgaverne.

Ledige stillinger

Studentermedhjælp - Ledelsessekretariatet

Du interesserer dig for organisation, ledelse, strategi og kompetenceudvikling og bliver her en del af et arbejdsliv med fokus på trivsel i et fagforbund, der lægger vægt på udsyn, nysgerrighed, samarbejde og konstruktive løsninger. Du vil få et fællesskab med ca. 10 andre studerende på tværs i hele Finansforbundet.

Om jobbet:

Dine opgaver spænder bredt og er varierende. Eksempler på opgaver er:

• Understøtte strategiarbejdet – herunder opfølgning og afrapportering af de enkelte strategiske initiativer
  • Strukturere og planlægge strategiske opgaver, herunder udarbejdelse af årshjul
  • Planlægge møder og seminarer mv for forskellige ledelsesfora
  • Løbende opdatere politisk kalender
  • Bidrage til udarbejdelse af mødemateriale, fx notater, rapporter mv.
  • Bidrage til løsningen af udviklingsopgaver, fx research, administrativ understøttelse
  • Understøtte det administrative arbejde med strategisk kompetenceudvikling samt rekruttering
  • Opgaver ift. gennemførsel af faste organisatoriske processer som fx MUS og trivselsundersøgelser
  • Opdatering på intranet samt hjemmeside

Udover at du som studentermedhjælper får medansvar for specifikke opgaver, får du også indsigt i og erfaring med at arbejde centralt i en politisk organisation med mange muligheder og udfordringer. Du vil indgå i Ledelsessekretariatet, hvor vi er 9 medarbejdere. Arbejdstiden er ca. 15 timer ugentligt og kan planlægges fleksibelt under hensyntagen til dit studie og eksamensperioder.

Din profil:

Du er studerende – i gang med en bachelor- eller kandidatuddannelse, gerne med fokus på emner som organisation, styring, kompetenceudvikling, strategi og politik. Arbejdsopgaverne kræver, at du er struktureret og serviceminded i din tilgang.

Det er vigtigt for os, at du både er nysgerrig, handlekraftig og leverer arbejde af høj kvalitet. Driftsopgaver keder dig ikke, og du bevarer koncentrationen i en travl hverdag, både når du arbejder med projekter, der skal følges til dørs, eller når du støder på nye udfordringer, der skal løses. Vi lægger vægt på selvstændighed og initiativlyst, men også fleksibilitet, udadvendthed og gode kommunikative evner.

Vi tilbyder:

Vi holder til i lyse, åbne kontorer med udsigt til Christianshavns Kanal, har fantastisk forplejning og mange sociale tilbud fra yoga, kajakker til en fyraftenstur, kunstforening og fredagsbar.

Kan du se dig selv i rollen, så send din ansøgning hurtigst muligt via linket herunder. Vedhæft CV, kort video og karakterudskrift fra uddannelsesstedet til ”Studentermedhjælp Ledelsessekretariatet”. Ansættelsessamtaler holdes løbende med ansættelse så hurtigt som muligt. Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Gry Hal på tlf. +45 2368 1914 eller Anne Therese Schultz-Petersen på tlf. +45 52 58 04 05.

Tiltrædelse : Snarest

Økonomielev

Som økonomielev i Finansforbundet får du en masse forskellige og spændende opgaver. Du får chance for at afprøve det du har lært i skolen samt nye muligheder for at tilegne dig nye redskaber og færdigheder i praksis. Derudover bliver du en del af et team på 6 medarbejdere, som varetager mange forskellige bogholderi - og regnskabsopgaver. Vi er et team, der fungerer godt sammen både fagligt og socialt. Vi arbejder stærkt individuelt, men er også altid klar på at give hinanden en hjælpende hånd.

Om jobbet

Du vil som økonomielev hos os gennemgå et struktureret forløb i det praktiske, så du får en god generel viden om mange områder af økonomi og regnskab inden for de områder, som vi beskæftiger os med. Vi vil tilstræbe at tilpasse skoleforløbene således, at der er sammenhæng mellem praksis og teori. Du vil blive oplært i vores bogholderi og økonomisystemer og dine opgaver vil blandt andet bestå af:

• Kreditorbogholderi
  • Bogføring af kreditkort og udlæg
  • Fakturering
  • Debitorbogføring og rykning
  • Afstemninger bank og mellemregninger
  • Opstilling og afslutning af mindre regnskaber
  • Indberetning til skat
  • Anlægsaktiver og afskrivninger

Du vil også få mulighed for at arbejde med lønningsbogholderi, rejsesystem samt at deltage i budgetlægning og budgetopfølgning. Vi anvender i dag BC365 Cloud løsning samt forskellige tillægsmoduler til at gøre hverdagen lettere for både os, tillidsrepræsentanter og medlemmer.

Din profil

Du skal have gennemført EUX eller HHX. Har du en anden studentereksamen skal den suppleres med et EUS på 5 uger.

• Du er fortrolig med MS-Office pakken og det er en fordel, hvis du er god til excel
  • Du har lyst til at give dig i kast med forskellige udfordringer samt de processer som findes i en økonomiafdeling. Så du er åben og videbegærlig
  • Du er fleksibel og arbejder koncentreret og vedholdende med en god sans for detaljer, data og tal.
  • Godt humør i hverdagen og du brænder for at blive elev og for at skabe en karriere inden for regnskab
  • Du trives ved både at arbejde individuelt og i teams

Vi tilbyder:

Vores forbundshus er beliggende på Applebys Plads 5, 1411 København K, og vi holder til i lyse, åbne kontorer med udsigt til Christianshavns Kanal, har fantastisk forplejning og mange sociale tilbud fra yoga, kajakker til en fyraftenstur, kunstforening og fredagsbar.

Kan du se dig selv i rollen, så send din ansøgning hurtigst muligt via linket herunder. Vedhæft CV, kort video og karakterudskrift fra uddannelsesstedet.

Vi forventer opstart af elevforløbet medio august.

Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Christian Helth Louby på 3266 1362.

Tiltrædelse : 16-08-2021

Studentermedhjælper

Studentermedhjælper til Medlemsservice i Finansforbundet

Interesserer du dig for administration og har du flair for IT? Er du serviceorienteret og kan du arbejde selvstændigt? Er du nysgerrig efter at arbejde i en politisk organisation?

Skriv til os - måske er du den studentermedhjælper, vi søger i Finansforbundet.

Vi søger en studentermedhjælper til vores Medlemsservice på 4 personer. Det lille team har ansvar for medlemsregistreringer, kontingentopkrævninger m.m. Vores IT medlemssystem er omdrejningspunktet for vores daglige arbejde.

Som vores studentermedhjælper vil din opgave først og fremmest bestå i at registrere nye medlemmer. Med opgaven følger såvel ansvar som plads til læring og udvikling.

Hvem er du:

Du er studerende, gerne med en samfundsfaglig profil, gerne i gang med et bachelorforløb på Finansøkonom studiet eller tilsvarende. Arbejdsopgaverne kræver, at du er struktureret og serviceminded i din tilgang. Det er vigtigt for os, at du er nysgerrig, selvstændig og leverer arbejde af høj kvalitet. Driftsopgaver keder dig ikke. Du er fleksibel og udadvendt.

Du vil som studentermedhjælper få:

• Ansvar for registreringer af nye medlemmer – manuelt og elektronisk
  • Mulighed for at deltage i diverse ad hoc opgaver med afsæt i vores medlemssystem
  • mulighed for at skærpe din samfundsmæssige viden
  • indsigt i og erfaring med at arbejde i en politisk organisation
  • ansættelse 15 timer pr. uge med stor fleksibilitet i forbindelse med eksamensperioder.

Vil du vide mere, kan du kontakte områdechef Anja Schmuhl på tlf. 2961 4340 eller mail as@finansforbundet.dk.

Send din ansøgning hurtigst muligt, da vi holder samtaler løbende. Tiltrædelse hurtigst muligt.

Tiltrædelse :

Kort om os

I Finansforbundet tror vi på fællesskabet. Vi sætter medlemmerne i centrum og varetager deres interesser ved at samarbejde med andre. Vores formål er at udvikle det finansielle område, så det tjener mennesket – ikke omvendt.

Vi er omkring 140 medarbejdere i forbundets sekretariat, der alle har fokus på at give vores mere end 55.000 medlemmer professionel sparring, rådgivning og uddannelse, så de selv kan skabe et godt og udviklende arbejdsliv.

Følg os på Facebook og LinkedIn.

Vi har åbent mandag til torsdag fra 8.30-16.00 og fredag fra 8.30-15.00.

Du kan også skrive til os på post@finansforbundet.dk