Sammen om ligestilling

I Danmark har vi en udbredt opfattelse af, at generationers hårdt arbejde har gjort os til et frit samfund med lige muligheder for alle. Men når det kommer til ligestilling mellem kønnene, så er vi ikke i mål. Det gælder blandt andet kvinder i ledelse.

Ligestilling Web (1)

Mød rollemodellerne

Mytequiz

Vær med til at punktere myterne

Tror du også, at vi i Danmark er ligestillingsdukse? Faktisk er det en fastholdelse af gamle myter om ligestilling, vi er bedst til.

Prøv quizzen

Finansforbundet mener

Sådan arbejder Finansforbundet for ligestilling

Ligeløn

Seks anbefalinger til flere kvinder i ledelse

Kønsopdelt lønstatistik

Får du den løn, du fortjener?

Der er fortsat ulige løn blandt kønnene i det danske samfund - og også i den finansielle sektor. En forskel, der af og til kan forklares med alder og anciennitet - men ikke altid. Ulige løn er en generel samfundsmæssig problematik, og i Finansforbundet arbejder vi for større løngennemsigtighed. Derfor er det vigtigt at sætte fokus på og tale om løn - bliv klogere på lønforskellene her.

Visualisering af løn
Beregn Din Løn (1)