Bliv netværksskaber

Ønsker du at starte et netværk og samle andre, du deler interesse eller branche med? Eller ønsker du at være med til at påvirke dagsordenen i den finansielle sektor? Og vil du styrke dine kompetencer indenfor facilitering og netværksskabelse? Ved at deltage i vores gratis netværksuddannelse får du kompetencer hele vejen rundt.

Finansforbundets netværksuddannelse er for dig, der gerne vil engagere dig professionelt i netværk. På uddannelsen bliver du trænet i at udvikle, starte, facilitere og drive netværk, og du kommer til selv at etablere et netværk lige fra idé til rekruttering og afvikling.

På uddannelsen bliver du klædt på til at drive netværk og fællesskaber og til at facilitere spændende møder og arrangementer. Du får træning i faciliteringsværktøjer, og du bliver trænet i at motivere til ejerskab og involvere netværksdeltagerne.

Undervejs udvikler vi sammen din netværksidé, og vi hjælper med kommunikation og markedsføring af netværket og alt det praktiske i forhold til opstarten af et medlemsdrevet netværk. De redskaber, du får på uddannelsen, kan du også bruge i mange andre sammenhænge som fx facilitering, team- og mødeledelse

Du skal være drevet af ønsket om at starte et Finansforbundet-netværk op, hvor du undervejs vil få hjælp og sparring af Finansforbundets professionelle netværkskonsulenter i forhold til både planlægning, gennemførelse og eventuel finansiering til oplægsholdere og aktiviteter.

Uddannelsen er gratis for Finansforbundets medlemmer.

Uddannelsens indhold

• Netværksskabelse med fokus på hvad, hvorfor og hvordan
  • Etablering af team med tydelige teamroller og -formål
  • Facilitatortræning gennem konkrete øvelser

• Understøttende undervisning fra Finansforbundet i fx kommunikationsplatform, markedsføringsmateriale og inspiration til oplægsholdere

• Indføring i netværkets leveregler - hvordan skaber man processer og fælles regler, så alle deltagere tager ejerskab til indholdet

• Udarbejdelse af strategi - hvordan identificerer man et mål for netværket og arbejder strategisk for at nå det

• Introduktion til sociale medier og hvordan man bedst muligt bruger dem i forhold til at styrke og bevare fællesskabet

• Pitch og få kvalificeret din netværksidé for et udvalgt panel og Finansforbundets formandskab

Det får du ud af uddannelsen

• Konkrete kompetencer inden for netværksledelse og facilitering

• Du kommer til at skabe og etablere netværk

• Gennem netværket kan du være med til at sætte og påvirke dagsordenen i den finansielle sektor

• Træning i ejerskab, mødeledelse og meningsdannelse

Hvordan søger jeg om uddannelsen?

Udfyld formularen nedenfor, hvis du har en god idé til et netværk, du gerne vil starte i enten dit lokalområde, digitalt eller i en kombination. Netværket skal tage udgangspunkt i en sag, faglig interesse eller arbejdsfunktion på det finansielle område.

Udfyld din idé i formularen

Eks. jobfunktion, interesseområde, faglighed

Finansforbundet forbeholder sig retten til at afvise ansøgninger, der ikke vurderes tilstrækkelig relevant for Finansforbundets medlemmer.

Mere om netværk?

Finansforbundet faciliterer en lang række faglige netværk, hvor du kan få up-to-date viden og sparring med ligesindede fra andre finansielle virksomheder.

Netværk
10 Gode Råd Til At Få Indflydelse