Hvor ligger du? Store forskelle på stress

Hvor stor betydning har antallet af hjemmearbejdsdage, din alder og din jobfunktion for, hvor ofte du føler dig stresset? Gå på opdagelse i tallene.

8. jul. 2024

Hvor ofte føler du dig stresset?

Svaret på det spørgsmål varierer blandt finansansatte, alt efter hvem de er, hvor mange dage de arbejder hjemme og hvilken funktion de har.

Men hvis du tager et kig rundt i storrumskontoret, er der stor sandsynlighed for, at du eller en af dine kolleger inden for de sidste par uger har følt sig stresset.

(Artiklen fortsætter efter boksen)

Overordnet er det nemlig hver femte finansansatte, der er i risikozonen for at udvikle helbredstruende stress. Det viser Finansforbundets trivselsundersøgelse, der er lavet blandt 9.200 medlemmer.

19 procent svarer i undersøgelsen, at de ”hele tiden” eller ”ofte” føler sig stressede. Men dykker man ned i tallene, er der meget store forskelle på, hvor stressbarometeret går i rødt.

Gå selv på opdagelse i grafikken nedenfor.