Hjemmearbejde: Sådan er bankernes politik

Kontoret er fortsat det primære arbejdssted for ansatte rundt om i landets store banker. Det viser kortlægning af bankernes politikker for hjemmearbejde.

9. okt. 2023

Skal dagens arbejde klares fra skrivebordet på jobbet eller fra hjemmearbejdspladsen?

For ansatte i flere af landets store banker er det sidstnævnte muligt op til to gange om ugen. Det viser en rundspørge, som Børsen har lavet.

I alle de adspurgte banker skal de ansatte møde ind på kontoret flere dage, end de sætter sig til skrivebordet derhjemme.

Eksempelvis er politikken i Danske Bank, at de ansatte kan arbejde fra hjemmekontoret 1-2 gange om ugen.

”På den måde er vores kontorer fortsat vores primære arbejdssted, og det giver grobund for vores kultur og fællesskab. Vi ser det ikke som et spørgsmål om “enten-eller”, men et ønske om “både-og”. Fleksibilitet er en vigtig nøgle til et godt arbejdsliv, som vi kan mærke, at vores medarbejdere sætter stor pris på,” skriver HR-direktør i Danske Bank Karsten Breum til Børsen.

(Artiklen fortsætter efter boksen)

I alt har Børsen kortlagt de otte største bankers politik for hybridarbejde. Du kan se den fulde liste her.