Sæt verdensmålene i spil

Finansforbundet har udviklet et spil som kan spilles af alle, der gerne vil vide mere om FNs Verdensmål og udfordres på hvad bæredygtig udvikling kræver af os.

Vi har i Finansforbundet arbejdet målrettet mod at forstå verdensmålenes værdi og fordringer, og hvordan vi kan bidrage med at løfte de gode hensigter. Vi har også prioriteret og defineret hvilke verdensmål vi vil arbejde med fremadrettet. Det har vi gjort i vores egenskab af fagforening, som en del af den finansielle sektor og som virksomhed og sekretariat.

Vi har udviklet et spil som kan spilles af alle, der gerne vil vide mere om FNs Verdensmål og udfordres på hvad bæredygtig udvikling kræver af os. Spillet kan bruges i virksomheder, i sociale eller uddannelsesmæssige sammenhænge. Spillet er case-baseret og giver mulighed for at lære verdensmålene at kende og samtidig have en dialog om dilemmaer og udfordringer.

Vi har udviklet spillet i samarbejde med virksomheden Pay Circle. Vi håber at du/I vil prøve spillet og nyde de spændende dialoger undervejs. Spillet kan fås i en dansk og en engelsk udgave.

Du kan rekvirere spillet ved at skrive til Amira Bada.

Amira Leila Bada

Organisationskonsulent