”Jeg er superglad for den ekstra barsel”

Anders Nørgaard, tillidsrepræsentant i Spar Nord, er godt tilfreds efter de første meldinger om, hvad den nye overenskomst indebærer.

”Det er en flot lønstigning, det er lykkedes at lande. Og så er jeg superglad for den ekstra barsel til fædre og medmødre”.

Som tillidsrepræsentant i Spar Nord havde Anders Nørgaard på forhånd gjort sig tanker om, hvad overenskomstforhandlingerne mellem Finansforbundet og Finanssektorens Arbejdsgiverforening ville byde på.

Efter at overenskomsten faldt på plads og blev annonceret i morges, kunne han med glæde konstatere, at resultatet blandt andet blev en samlet lønstigning på 8,2 procent over de kommende to år.

”Lønstigningen blev indenfor den ramme, jeg både havde håbet på og forventet. Mit tillidsrepræsentant-hjerte er også glad for at se, at tid til tillidsrepræsentant-arbejdet bliver sikret i overenskomsten,” siger systemudvikleren, der hurtigt sendte besked om de overordnede punkter i overenskomsten videre ud til sine medlemmer.

Flot barselsaftale

”Jeg ser frem til at få flere informationer og dykke ned i overenskomsten. Det er altså virkelig flot, at der nu er 26 ugers barsel til fædre og medmødre – den model gik Nykredit foran med, nu kommer det hele sektoren til gavn,” siger tillidsrepræsentanten.

Han glæder sig over, at hans kolleger kan se frem til at benytte den ekstra barsel. Selv blev han for nylig far for anden gang og har netop været på første del af sin barsel.

”Jeg udnytter fuldt ud min barsel og har stadig noget til gode – jeg får ikke 26 uger denne gang. Men måske får vi et tredje barn, og så kan jeg også selv have glæde af de ti ekstra uger.”

”Lønstigningen blev indenfor den ramme, jeg både havde håbet på og forventet".
- Tillidsrepræsentant Anders Nørgaard, Spar Nord

Finansforbundet og Finanssektorens Arbejdsgiverforening (FA) er blevet enige om en ny toårig overenskomst.

Se aftalen i hovedpunkter