Finansforbundets landsmøde vælger nyt formandskab

Dorrit Brandt, Steen Lund Olsen og Jakob Thorgaard er valgt til hhv. formand og næstformænd for Finansforbundet ved forbundets landsmøde torsdag d. 28. september.

28. sep. 2023

Finansforbundets landsmøde i Nyborg har netop valgt Dorrit Brandt som ny formand. Steen Lund Olsen og Jakob Thorgaard er ved samme lejlighed valgt til de to næstformandsposter.

’Jeg er både glad og stolt over den tillidserklæring, jeg har fået fra de delegerede på landsmødet. Nu glæder jeg glæder mig til at komme i gang med arbejdet med at føre vores politiske indsatsområder ud i livet og til at videreudvikle det stærke fællesskab og kontakten med vores medlemmer. Landsmødet har givet os i det nye formandskab et stærkt fundament arbejde videre med, og den opbakning betyder virkelig meget’, siger Dorrit Brandt, der hidtil har været formand for Finansforbundet i Nordea.

Landsmødet valgte Steen Lund Olsen, som har været næstformand i Finansforbundet siden 2017, og Jakob Thorgaard, der kommer fra en post som formand for Finansforbundet Kreds Vest, til de to næstformandsposter.

’Der bliver kun mere brug for Finansforbundet på helt afgørende områder for vores medlemmer i en sektor i hastig udvikling. Det arbejde ser jeg meget frem til at være med til fortsat at stå i spidsen for.’ siger Steen Lund Olsen.

’Vi udgør som samlet formandskab en stærk enhed med forskellige baggrunde og perspektiver, som vi skal bruge til at gøre en forskel for vores medlemmer i deres hverdag. Jeg glæder mig virkelig meget til at komme i gang med arbejdet’, siger Jakob Thorgaard.

Finansforbundets nye formandskab

Dorrit Brandt

Tidligere formand for Finansforbundet i Nordea og medarbejderrepræsentant for Danmark i Nordea Banks bestyrelse.

Tillidsvalgt siden 2007 og medlem af kredsbestyrelsen i Finansforbundet i Nordea siden 2011

Tidligere bankrådgiver, bolig-, bygge- og realkreditrådgiver og ejendomsmægler.

Steen Lund Olsen

Næstformand i Finansforbundet siden 2017 og formand for FTFa

Tidligere formand for Finansforbundet i Danske Bank og medarbejdervalgt bestyrelsesmedlem i Danske Bank

Jakob Thorgaard