Finansforbundet sælger sin kursusejendom

Finansforbundet har solgt Kobæk Strand Konferencecenter til Fritz Schurs ejendomsselskab. Den nye ejer vil drive stedet videre som kursus- og konferencecenter, og Finansforbundet vil fortsat benytte Kobæk Strand til en del arrangementer og kurser i de kommende år.

19. okt. 2021

Efter en længere salgsproces er det lykkedes Finansforbundet at finde en ny ejer til Kobæk Strand. Fritz Schur Gruppens ejendomsselskab overtager konferencecenteret allerede den 1. november.

”Vi er glade for, at der nu er fundet en køber til Kobæk Strand, som gerne vil føre virksomheden videre og udnytte det potentiale, der ligger i stedet. Vi har ønsket at sælge, fordi det ikke vores kerneopgave at drive konferencecenter”, siger Steen Lund Olsen, næstformand i Finansforbundet og formand for Kobæk Strand Konferencecenters bestyrelse.

Finansforbundet ejer to tredjedele, mens Forsikringsforbundet ejer en tredjedel. Forsikringsforbundet har også solgt sin del af Kobæk Strand, der ligger ved Skælskør.

Konferencecenteret har gennem mange år dannet rammen om møder og kurser i Finansforbundet, og det er forventningen, at det også vil være tilfældet i de kommende år.

”Vi kommer til fortsat at bevare en tilknytning til stedet til nogle af vores aktiviteter, og det er jeg helt sikker på, at de tillidsvalgte og medlemmer, der kender Kobæk Strand, sætter pris på. Derfor er jeg også sikker på, at vi har fundet en rigtig god løsning på Kobæk Strands drift og eksistens fremover”, siger Steen Lund Olsen