Aavid er den eneste med en lang uddannelse i familien

Mød Aavid, der er den eneste universitetsuddannede i sin familie og hør, hvordan han bruger sit gratis medlemskab af Finansforbundet i sin hverdag som studerende.

Mød Aavid:

Hør, hvordan han bruger sit medlemskab af Finansforbundet i hverdagen som studerende.

Aavid er 25 år, studerer virksomhedskommunikation på RUC, og så arbejder han i Nykredit.

Han blev medlem af Finansforbundet, fordi han så fordelene i at sparre med konsulenter, der hjælper studerende i forhold til den måde, man færdes på en arbejdsplads. Det omfatter både juridisk hjælp til blandt andet gennemlæsning af kontrakter, regler om sygdom samt ferie- og lønvilkår.

"Når jeg kunne få tilbudt både rejse-, ulykkes- og indboforsikring plus underliggende forsikringer til kun 180 kr. om måneden, så var jeg solgt."

Aavid fortæller desuden, at man som studerende ikke tænker over, hvor bredt ens forsikringer dækker:

"Det at have en cykel i København er ikke altid nemt, uagtet om den er låst eller ej, så er der stor chance for, at den bliver stjålet."

Cykeltyverier er desværre almindelige, og derfor kan det være rart at have en studieforsikring, når uheldet er ude. Studieforsikringen dækker endda helt op til 18 måneder efter, du er færdiguddannet.

For Aavid er det vigtigt også at være medlem af Finansforbundet, når han er færdig med sin uddannelse. Det er nemlig rart som nyuddannet at vide, at der er nogle i ryggen på én til at hjælpe, når man skal forhandle løn og andre vilkår for første gang.

Sådan køber du Trygs studieforsikring

Du kan købe studieforsikringen online, lige når det passer dig. Læs mere og køb studieforsikring her:

Køb studieforsikring her