”Det skal også være sjovt at gå på arbejde”

For Karin Svensson er et godt arbejdsliv at gøre det hyggeligt og sjovt for kollegerne at møde ind på jobbet, og hun lægger mange frivillige timer til gavn for kollegerne. Det er blevet belønnet med et jubilæumslegat fra Finansforbundet i Danske Bank. Seks andre Danske Bank-ansatte modtager også legater.

7. nov. 2022

”Jeg kan godt lide at arrangere noget for andre på arbejdspladsen. Selvfølgelig er vi på jobbet for at arbejde, men det skal også være sjovt, når vi mødes. Jeg kan godt lide at lægge nogle timer i, at mine kolleger har det sjovt”.

Sådan lyder det fra Karin Svensson, efter hun har modtaget et legat fra Finansforbundet i Danske Bank. Og som modtager af et legat, rykker Karin ud af kulissen og ind i spotlightet.

For hendes store arbejde til glæde og gavn for andre, har fire af hendes kolleger, Kenneth Koch Olsen, Morten Glenstrup Engemand, Jesper Trampedach og Thomas Andersen, bemærket. De stod bag indstillingen til legatet. Her skriver de blandt andet:

”Karin er altid smilende og glad, og gør sit for en god stemning på arbejdspladsen. Hun tager sig også tid til at være formand for Personaleforeningen Storkøbenhavn i sin fritid. Og ikke nok med det, så er Karin også den, der har typisk har flest barvagter i personalebaren. Hun lægger en kæmpe indsats til gavn for hendes kolleger og banken.”

Og netop som formand for Personaleforeningen Storkøbenhavn var hun ansvarlig, da Personaleforeningen Ejby skulle flytte til Høje Taastrup.

Blandt andet skulle den velkendte Down Under-bar i Ejby genopstå i Høje Taastrup som baren Out Back.

”Jeg var simpelthen så nervøs, da vi skulle åbne i Høje Taastrup tilbage i november efter en flytning og en corona-pandemi. Men det gik over al forventning, og medarbejderne har virkelig taget baren til sig. Der er ikke så mange steder, hvor medarbejderne kan møde hinanden uformelt på tværs af afdelinger. Men det giver Out Back’en mulighed for”.

6 andre modtagere af legater fra Finansforbundet i Danske Bank

Bløde værdier i fokus

Karin blev meget rørt, da hun fik at vide, at hun skulle modtage et legat.

”Jeg tudede nærmest i telefonen, og det er helt fantastisk og den største ære, at andre lægger mærke til det, jeg laver”, siger Karin Svensson, der er Senior Business Analyst i BOREN Tribe i Lyngby.

Når der bliver fejret noget i banken, er det som regel et mål, der er nået eller en milepæl, som en afdeling eller et team har passeret.

Det er sjældent de bløde værdier som bliver anerkendt. Det er sker dog med legaterne fra Finansforbundet i Danske Bank.

”Det er dejligt, at vi får noget opmærksomhed på de mange ildsjæle rundt omkring, der virkelig gør en stor indsats for kollegerne. Det giver virkelig benzin til mit videre arbejde – både det jeg er ansat til og det frivillige arbejde – at modtage denne anerkendelse”, siger hun.

For Karin Svensson er det helt naturligt at have kollegernes trivsel i fokus. Det kam også til udtryk i den indstilling, som kollegerne sendte til os: "Karin er altid smilende og glad og gør alt for en god steming på arbejdspladsen. Hun tager sig også tid til at være formand for Personaleforeningen i Storkøbenhavn i sin fritid og er typisk også den, der har flest barvagter i personalebaren".

Valgt som tillidsrepræsentant

Parallelt med modtagelsen af legatet, er Karin også nyvalgt tillidsrepræsentant for 20 kolleger i Lyngby

”Jeg har altid haft et stort fokus på, at mine kolleger har det godt, og at det skal være sjovt at gå på arbejde. Derfor tænker jeg egentligt, at det er oplagt også at være tillidsrepræsentant og have den kasket på”, siger hun.

Faktaboks

I alt syv ansatte modtog legater fra Finansforbundet i Danske Bank i 2022. De modtog hver 5000 kroner.

Læs mere om legaterne, og hvornår du kan ind indstille igen