Menu luk

7 modtagere af legater – 7 glade kolleger

I alt syv kolleger i koncernen modtog legater fra Finansforbundet i Danske Bank. Læs uddrag af de indstillinger, kollegerne sendte ind til os.

8. nov. 2022
4 min

Joachim Neve Nørgaard, Lead Specialist, MobilePay IT

Joachim er kort sagt en levende legende på Edwin Rahrs Vej i Brabrand. Han gør en helt fantastisk indsats for at skabe kollegialt sammenhold og arbejdsglæde på tværs af alle afdelinger og teams på vores 450 mand store site i Brabrand - og han har gjort det gennem MANGE år.

Både før, under og efter corona-nedlukningen, har Joachim arbejdet utrætteligt på at fastholde  det kollegiale. I 25 år har Joachim arbejdet utrætteligt i bankens personaleforening på tværs af alle afdelinger, han har været i. Han har konstant fundet på nye og fantastiske sammenkomster for alle medarbejdere i hele huset og hans energi er helt uden sidestykke.


Hanne Dorte Mogensen, senior AML Officer, KYC Natural Persons

Hanne har et nærmest uendeligt hjerterum til at hjælpe sit team og sine kolleger, når de har brug for hjælp og vejledning, eller når de har brug for en at tale ud med. Er der kolleger, der er nedslået eller stresset, giver hun styrke og udviser venlighed og empati.

Hun finder tid til at gøre alt dette både under sit normale arbejde og uden for arbejdet, og hun formår stadig at udføre sine opgaver. Hanne er også en holdspiller, der gør noget ved de udfordrerende ting, hun ser i det daglige arbejde. Hun taler for de svage medlemmer på en meget velformuleret måde uden at krydse grænser.

Karin Svensson, Business Analyst, BOREN Tribe

Læs særskilt interview med Karin Svensson

 

 

Fra venstre er det Joachim Neve Nørgaard, Hanne Dorte Mogensen, Karin Svensson, Helle Helweg Poulsen, Charlotte Johansen, Jeanette Toftegaard og Dennis Stephansen Sørensen

Helle Helweg Poulsen, HR-leder og Chapter lead

Helle har (naturligvis, fristes man til at sige) gjort en ekstra indsats under corona-nedlukningen for at samle sine kollegaer og få fællesskabsfølelsen frem på trods af, at vi sad hjemme hver for sig. Helle er også en rigtig god lytter, som udviser stor omsorg og handlekraft, når hendes medarbejdere har brug for en empatisk og forstående leder i en svær situation.

Kort og godt: Helle er et kæmpe aktiv og gør i kraft af sin personlighed og fokusområder en positiv forskel for alle, hun er i nærheden af. Det er vi mange, som nyder godt af.

Helle er en fantastisk kollega og HR-leder og fortjener i den grad at blive anerkendt for hendes kontinuerlige indsats for at gøre dagligdagen bedre for sine kollegaer og medarbejdere.

Charlotte Johansen, kundesupporter

Charlotte er ubetinget afdelingens vigtigste medarbejder. Hun er uundværlig, og vi vil seriøst være udfordret, hvis hun ikke var her, og det er ikke kun arbejdsmæssigt, men også socialt. Vi fortæller hende det (men ikke tit nok), og det vil vi med denne anerkendelse gerne sætte en tyk streg under.

Charlotte er en kollega, der altid er hjælpsom og stiller op, når der er brug for hjælp. Uanset opgavens omfang er det altid med et smil og med en positiv tilgang.Og det er på trods af, at kunderne i fronten ikke altid har samme tilgang til tingene som hende, når de kommer ind med et problem. Hun lytter, anerkender og løser med den største tålmodighed.

Vi tror ikke, der findes en mere tålmodig kollega end hende. Du hører hende aldrig tale negativt om nogen eller noget.


Jeanette Toftegaard, personlig rådgiver og tillidsrepræsentant

Hun er en virkelig god kollega, der altid tager sig tid til sparring eller en privat snak, hvis det er behovet. Hun har arrangeret adskillige receptioner og fødselsdage og er nok den i afdelingen, der har været flest gange i festudvalget. Hun tager altid en ekstra sag, hvis der er behov for det, ligesom hun altid går forrest i konkurrencer og lignende. Hun er altid åben og imødekommende overfor nye kollegaer.

Hun er en fantastisk personlig rådgiver, der favner kunden og sætter deres behov i fokus og altid sørger for helhedsrådgivning. Hun er ekstremt god til at tale med kunderne om deres drømme og bliver ofte inviteret hjem efter et byggeprojekt eller en renovering, hvilket viser hendes oprigtige interesse for kunderne.

Jeanette gør på alle fronter en kæmpe indsats, og hun fortjener om nogen en særlig påskønnelse.

Dennis Stephansen Sørensen, kundesupporter

 Dennis møder altid glad ind på arbejde (medmindre AGF har tabt en fodboldkamp) og går rundt og giver knus og highfives. For Dennis er det en selvfølge at give mere, end han tager, og han er en sand kollega-ven.

Han følger alt til dørs og sætter en ære i at lære, udvikle sig og gøre alt godt for alle på en oprigtig - og ikke påtaget - måde.

Dennis skal indstilles til et legat, fordi han er mere end en kollega.

Derfor vil vi gerne glæde og overraske ham med denne anerkendelse. Vi ved, at det vil betyde uendeligt meget for ham.

Seneste nyt