Vil du vide, hvordan filosofi kan hjælpe dig til at holde stress fra døren?

29. feb. 2024, 12.05 - 13.05
On-demand forløb, Online
Afholdelsessted
Tilmeldingsfrist
18. februar 2024
500,00 kr.
Ledere
Udsolgt
2 9

Så meld dig til Finansforbundets online-forløb med Danmarks største nulevende filosof, Ole Fogh Kirkeby. I fællesskab undersøger I, hvordan et fokus på filosofi og værdier kan hjælpe dig til at ’blive herre i eget hus’.

På dette forløb

• Vil du sammen med Ole Fogh Kirkeby komme til bunds i fænomenet stress.
  • Vil du med filosofisk refleksion diagnosticerer stress i dig selv og i din organisation.
  • Får du en indsigt i filosofiens redskaber til at reducere stress, som du selv anvender.
  • Får du inspiration til at tage dit værdigrundlag op til fornyet revision.

Viden, refleksion, redskaber og inspiration
Forløbet, der er målrettet ledere, bidrager med viden, der kan inspirere til, hvordan du med filosofisk refleksion som redskab kan etablere en balanceret indre dialog med dig selv. Du kan også få meget ud af forløbet, selvom du ikke er leder, men skal vide, at der tales til både mennesket og lederen.

Tag dine værdier op til fornyet revision
Mange bliver stressede af strukturelle, relationelle og ledelsesmæssige grunde, men også pga. personlig tvivl om, hvorvidt ens egne beslutninger er de rigtige. At reflektere filosofisk over ens værdimæssige ståsted hjælper til at kunne begrunde ens beslutninger og til at handle på dem.

Dette online-forløb giver dig anledning til at tænke over dine tanker og over de værdier, der styrer dine handlinger.

Hvordan er forløbet opbygget?
Kursusforløbet indeholder 1 åbent webinar (hvor også andre end Finansforbundets medlemmer deltager) den 29. februar 2024 kl. 12.05 - ca. 13.05.

Desuden gennemgår du et selvstudie i 5 kapitler/moduler og 13 videolektioner, som du modtager invitation til en uge før webinaret. Det er ikke afgørende, men en fordel, hvis du når at gå lidt i gang med online-modulerne inden.

Kapitel 1: Hvad er stress?
Kapitel 2: Rejsen mod paradis
Kapitel 3: De indre nødvendigheder
Kapitel 4: Den ydre virkelighed
Kapitel 5: Værdier

Vigtigt! Det er afgørende for udbyttet, at du, foruden at se hvert modul, afser tid lige efter til at notere refleksioner og løse opgaver i kursets arbejdsbog.

Om underviser
Ole Fogh Kirkeby?er filosof, ledelsesteoretiker, forfatter og professor emeritus ved CBS. Han er mag.art i idéhistorie og dr.phil. i filosofi.? Han har udgivet 29 bøger på dansk og tre på engelsk.?De sidste tyve år har han arbejdet med den klassiske, græske samtalekunst, protreptikken, hvis mål er at tilskynde et menneske til at tage sit liv alvorligt og dermed op til revision.

Det praktiske
Login får du fra Finansforbundets samarbejdspartner (Openmind Kurser).

Betaling
Du vil modtage en faktura på deltagergebyret ca. 30 dage før arrangementsstart. Ønsker du denne faktura udstedt til din arbejdsgiver, bedes du sende en mail til Center for læring og udvikling.

Har du forsøgt at betale ved tilmelding, og denne betaling ikke er gået igennem, så er du alligevel tilmeldt arrangementet, og vil modtage en faktura på beløbet.

Afbud
Du kan gratis melde afbud op til 30 dage før start. Melder du afbud senere, refunderer vi ikke dit deltagergebyr, og en eventuel faktura vil fortsat være til forfald.

Anden info
Dit navn, e-mail, billede og video vil være synlig for de øvrige deltagere på webinaret. Dit navn, mail og virksomhed vil desuden blive videregivet til underviseren, alene til brug for undervisers afvikling af arrangementet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger samt synliggørelse af disse for de øvrige deltagere. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet, hvorefter du vil blive frameldt.

Ole Fogh Kirkeby

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund