Vend godt tilbage efter Corona med hjernen som medspiller - også for ikke-medlemmer

31. aug 2021, 8.30 - 9.30
Afholdelsessted
tilmeldingsfrist
24. august 2021
Alle medlemmer, Ikke-medlemmer
Åben
3 1

Lær, hvordan du får hjernen som medspiller, når du skal tilbage efter Corona. Hjernen er er god til at tilpasse sig nye udfordringer. Det har mange af os mærket under Corona Men hjernen kan også gøre modstand.

Det får du med hjem

• Viden om, hvad der gør os sociale
  • Hvorfor hjernen udfordres af isolation
  • Viden om Corona er en individuel oplevelse
  • Redskaber til at arbejde med, at mennesker oplever forskelligt
  • Fem gode råd ud af post-Corona

Mennesker er sociale individer, og de fleste af os henter energi ved at være sammen med andre mennesker. For nogle har Corona budt på øget isolation og ensomhed, men nu er vi heldigvis på vej tilbage til fællesskabet. Med udgangspunkt i hjernens betydning for vores adfærd tager Troels Wesenberg Kjær os med på en rejse i forståelse af, hvordan vi - på det individuelle plan - kan arbejde med at skulle være mere sociale igen, og hvad det betyder for arbejdspladsen

Oplægget tager udgangspunkt i den Corona-isolerede hjerne, frygt og manglende stimulation. For de fleste er vejen tilbage ganske let, men for andre er den fuld af udfordringer. Ud fra forståelse af hvordan vi fungerer som mennesker, fokuserer vi på det, som har udfordret os under Corona, og hvordan det kan blive genoptrænet post-Corona. Hjernen er plastisk – det vil sige, at den kan tilpasse sig nye udfordringer. Det har den gjort under Corona, hvor mange har fundet nye sider af sig selv, og nu skal vi så give slip og finde tilbage. Men hjernen kan gøre modstand. Troels Wesenberg Kjær forklarer, hvorfor det er sådan, hvordan du vender modstanden og får hjernen som medspiller.

Webinaret varer en time, og der vil kunne stilles spørgsmål via Q&A.

Platform

Vi bruger platformen Teams Live Event til afviklingen.

Du skal have dit kamera og din mikrofon slukket under webinaret. Til gengæld opfordres du til at deltage i chatten med dine kommentarer.

Finansforbundet sender linket et par dage før til den mailadresse, som du har valgt, at vi skal kontakte dig på.

Tilgå linket 10-15 min. før, så du kan teste din forbindelse. Det er en god idé at lukke ned for andre programmer såsom mail, chat, Facebook under webinaret, så får du den bedste oplevelse.

Oplægsholder

Troels Wesenberg Kjær er hjerneforsker, overlæge og professor ved Københavns Universitet. Han interesserer sig særligt for hjernens plasticitet – evnen til at tilpasse sig nye udfordringer. Troels har udgivet en række bøger og er kendt fra en række TV-programmer bl.a. ”De skjulte talenter”.

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til webinaret vil blive videregivet til underviser og kursusudbyder til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Ikke-medlem

Er du ikke medlem af Finansforbundet kan du godt tilmelde dig webinaret, ved at sende en mail til arrangementer@finansforbundet.dk, med fulde navn, telefon, e-mail og arbejdsplads. Efter webinaret kontakter vi dig omkring dine muligheder som medlem af Finansforbundet.

Troels Wesenberg Kjær

Kontakt kursusadministrator

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund