Testautomatisering

It-ansatte
Åben
2 0

Bliv klogere på, hvordan du opbygger en automatisk testsuite, som både er effektiv, dækkende og nem at vedligeholde.

Dit udbytte

• Du får en forståelse for testautomatisering
  • Du lærer bl.a., hvordan du opsætter og organiserer en automatisk test
  • Du får indsigt i strategier for automatisering

Om kurset
På kurset får du ikke bare en introduktion til, hvordan man laver en automatisk test, men også til hvordan man organiserer den automatiske test, så den bliver ved med at køre hurtigt, og er nem at vedligeholde.

Kurset er i høj grad øvelsesbaseret, og det afspejler problemstillinger, som man vil støde på i hverdagen som teknisk tester. Vi bruger det meste af dagen på at arbejde med konkrete værktøjer, og imellem hver øvelse er der korte præsentationer.

Kurset indeholder bl.a.

• Strategier for automatisering inkl. automatiseringspyramiden
  • Automatisk test af:
    • Websider
    • Webservices
    • Svartider/belastning
  • Generering af testdata
  • Opsætning af testmiljøer
  • Datadrevet test

Efter kurset vil du have en god forståelse af, hvordan du opbygger en automatisk testsuite, som både er effektiv, dækkende og nem at vedligeholde.

Målgruppe og forudsætninger
Kurset er rettet mod folk der ikke har lavet en automatisk test før, men har prøvet at kalde en webservice. Du har smule erfaring med at kode eller scripte i et eller andet sprog, og har mod på at lære lidt mere under kurset.

På kurset skal du medbringe en computer, som du har administratorrettigheder på.

Undervisere
Kurset undervises af Hans-Henrik Olesen fra Q Nation. Hans-Henrik har over 20 års erfaring med udvikling af software, og har arbejdet med næsten alle aspekter af softwaretest. Han er samtidig en erfaren underviser, og formår via sin brede erfaring, ikke bare at formidle de tekniske detaljer, men også sætte dem i kontekst i forhold til resten af udviklingsprocessen.

Anden info
Du kan gratis melde afbud indtil 14 dage, før arrangementet afholdes. Melder du afbud senere, refunderer vi ikke dit deltagergebyr.

Dette kursus udbydes i samarbejde med Dansk IT, Danmarks største uafhængige forening for it-professionelle og it-brugere. Vi gør opmærksom på, at dit navn, dine mailoplysninger, din titel og virksomhedsnavn vil blive videregivet til Dansk IT til brug for deres afvikling af kurset. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Hvis kurset ikke kan afholdes fysisk pga. COVID-19, afholdes det virtuelt via Teams. Ved tilmelding, giver du samtykke til, at Dansk IT, underviser og øvrige deltagere må se dit navn og din e-mail i Teams-mødet og evt. andre platforme, der bliver brugt på kurset.

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund