Strategisk samarbejde mellem forretning og IT
Hvorfor skal det strategiske arbejde kun foregå i forretningen? IT kommer med om bordet, hvis der er udskiftning af platform på vej, digitale krav fra lovgiver eller et andet digitalt pres fra omverdenen.
Vi kan sætte IT i en helt anden rolle, når vi taler om udvikling af strategien. Også selvom der kan være en sproglig eller teknologisk barriere.
IT's rolle i det strategiske samarbejde - dét giver værdi
Du bør vælge at tage IT med om bordet, når du skal lægge planerne for det kommende år. Ikke fordi du skal lave backloggen til din strategi med det samme, men fordi det vil medvirke til, at langt mere fra det kommende års roadmap sandsynligvis vil blive til noget. Det er op til begge parter at skabe værdi i strategiarbejdet og med de rette greb, så er det ikke en umulig opgave. Det gælder også selvom IT enten ikke ER inviteret med eller IT har takket nej til at være med.
Vi vil diskutere de rammer, der skaber værdi for både forretning og IT i strategiarbejdet, samt hvordan vi overvinder de udfordringer dette kan give. Vi ser på konkrete eksempler og hvordan forskellige virksomheder samarbejder med IT. IT skal spille en central rolle i strategien, hvor det digitale er en forudsætning, ikke blot et projekt. Vi vil også se på, hvordan IT kan integreres bedre i strategiprocessen og undgå faldgruber for at forhindre gentagne fejl.
Du får på dette webinar
- Indsigter i hvordan andre samarbejder med deres IT-områder i udviklingen af strategien og hvilket udbytte der kommer heraf
- Konkrete greb til igangsættelse og udbytterigt samarbejde - På strategisk til taktisk og operationelt niveau
IT's rolle i strategisk planlægning - muligheder og udfordringer
Der er mange forretninger, som allerede har IT med om bordet når de laver deres strategi for det kommende år. Men der er også stadig forretninger, hvor IT er med i form af en “hygiejne-faktor”, fordi beslutningerne omkring strategien “nok” kommer til at påvirke det kommende roadmap. Der er en række muligheder og udfordringer ved at tage IT tættere på i strategiarbejdet, men der er også en række greb som gør det simpelt og udbytterigt. Og sidder man i en IT-funktion og ikke har en forretning som står klar med en invitation til årets strategiseminar, så er der alligevel en række muligheder for at bidrage. Med afsæt i forskellige virkelige eksempler tager vi hul på, hvorfor ITs rolle i strategiarbejdet har ændret sig og hvordan vi får forretningen med på den tænkning.
Oplægsholder
Maria Lund-Søltoft - Stifter & CEO af ReThink-Strategy Maria har baggrund i forsikringsbranchen, hvor hun har arbejdet med forretningsudvikling, digitalisering og automatisering i krydsfeltet mellem forretning og IT i mere end 10 år. De seneste år har Maria hjulpet virksomheder med forandringer med mennesket i centrum, hvilket betyder at forandringer skabes uden en implementerings afgrund.
Anden info
Dit navn, e-mail, billede og video kan være synlig for de øvrige deltagere til arrangementet. Dit navn, mail og virksomhed kan desuden blive videregivet til underviseren, alene til brug for undervisers afvikling af arrangementet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger samt synliggørelse af disse for de øvrige deltagere. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet, hvorefter du vil blive frameldt.
Maria Lund-Søltoft
Kontakt
Afmeld ?
Du er nu afmeldt arrangementet