Overvind kompleksiteten og få værdi i arbejdet med bæredygtighed

1. nov 2022, 17.00 - 20.00
Gå-hjem-møde
Afholdelsessted
Huone Copenhagen
Amager Strandvej 390
2770 Kastrup
Tilmeldingsfrist
30. september 2022
Ikke-medlemmer, Ledere
Åben
0 1

Lær om hvordan kan man bygge bro mellem bæredygtighed, markedsføring, branding og forretningsudvikling og hvad de specifikke udfordringer og muligheder er for finanssektoren.

Udbytte

• Konkret viden om de specifikke udfordringer og muligheder i arbejdet med bæredygtighed for finanssektoren
  • Inspiration til hvordan man får værdi af arbejdet med bæredygtighed og undgår både greenwashing og greenhushing?
  • Forståelse for hvad forventningerne er til bæredygtig kommunikation både lovmæssigt og fra NGO’er og kunder
  • Viden om ”Greenfluencing” og hvordan man kan agere bæredygtigheds-influencer, på hvilke next generation media og hvordan?

Indhold
Bæredygtighedsagendaen udvikler sig hastig. Det samme gør omverdenens forventninger til virksomheder med henhold til at tage et samfundsansvar.

Dette gå-hjem-møde vil bl.a. fokusere og give svar på, hvordan man som virksomhed kan navigere i de stigende antal agendaer, som man forventes at have en mening om. De modsatrettede forventninger fra forskellige interessenter og, hvordan man kan håndtere det samt, hvordan man kan få værdi i arbejdet med bæredygtighed udover risikostyring og gøre det til en del af virksomhedens brand DNA og aktivere det via nye typer af medier.

Det er noget af det, du bliver klogere på, ligesom du får konkrete eksempler på hvordan det kan håndteres.

Kl. 16.30-17.00 Kaffe, te og kage
Kl. 17.00-18.15 Oplæg begynder
Kl. 18.15-18.45 Sandwich
Kl. 18.45-20.00 Oplæg fortsætter

Aftenens arrangement bliver en blanding af oplæg med mulighed for spørgsmål og løsning af konkrete opgaver.

Oplægsholdere
Morten Lehmann har 20+ års erfaring med arbejdet med bæredygtighed for både globale brands, FN og ledende NGO’er. Erfaring fra både implementering af bæredygtighed i hele leverandørkæden, krisehåndtering, high-level diskussioner med ministre og CEO i Davos etc.
Han har stor viden om bæredygtighedsagendaen på tværs af brancher, hvor den bevæger sig hen samt, hvordan den kan integreres i forretningen og nye forretningsmodeller.

Keld
Reinicke er førende medie strategirådgiver med erfaring fra ledelse og rådgivning af virksomheder og organisationer i norden og store globale brands. Stor viden og erfaring med mediehus strategier og arbejdet med ’next gen media’. Tidligere programchef på TV2 og med en række start-ups på CV’et. Meget brugt oplægsholder.

Anden info
Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement kan blive videregivet til underviser og kursusudbyder til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Er du ikke medlem af Finansforbundet kan du godt tilmelde dig dette arrangement ved at sende en mail til arrangementer@finansforbundet.dk med fulde navn, telefon, e-mail og arbejdsplads. Efter arrangementet kontakter vi dig omkring dine muligheder som medlem?af Finansforbundet.

Morten Lehmann

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund