Lev mere - tænk mindre

Alle medlemmer, Studerende
Åben
0 2

På webinaret får du en forståelse for, hvordan mistrivsel og bekymring opstår i hverdagen, og du får værktøjer til at forebygge mistrivsel og leve mere bekymringsfrit.

I den metakognitiv metode er der fokus på vores tænkning. Med metoden betragtes vores tanker som bindeleddet mellem det vi oplever, og det vi føler. Det vigtige er således ikke, hvad vi tænker, men hvordan vi reagerer på vores tanker. Ved at give negative og svære tanker mindre opmærksomhed, fylder disse tanker mindre. Ved at tænke på noget andet, kan følelserne også ændre sig.
Metoden hjælper altså til at flytte vores tankemæssige fokus.

Dagligdagen byder for mange medarbejdere og ledere i den finansielle sektor på forandringer, travlhed og bekymringer om fremtiden. På dette webinar om metakognitiv psykologi vil du få konkret viden om kognitive processer, og du får redskaber til selv at styre dine bekymringer og dit tankespind, så du får mere overskud, glæde og livskvalitet i hverdagen.

Udbytte:

• Du får konkret viden og redskaber til selv at styre dine bekymringer og grublerier, så du får mere overskud, glæde og livskvalitet i hverdagen.
  • Du kan forvente at få aha-oplevelser, når du får forklaret, hvordan sindet egentlig virker, når man anskuer det ud fra metakognitiv teori.
  • Du får indsigt i den metakognitive tilgang, der er et helt nyt paradigme inden for psykologien, som handler om de mekanismer, der kontrollerer vores tænkning.
  • Du får også indsigt i det forskningsmæssige belæg for, at den metakognitive tilgang som metode er et effektivt redskab til at forebygge mistrivsel og stress, og at den bidrager til øget ro, overskud og selvværd.

Oplægsholder:

Pia Callesen er Psykolog og Ph.d. med en videreuddannelse i kognitiv og metakognitiv psykologi, og hun er en af pionererne i Danmark inden for den metakognitive metode. Hun tilbyder både terapi og foredrag, ligesom hun er forfatter til flere bøger om den metakognitive metode.

Platform:

Vi bruger platformen Team Live Event til afviklingen af webinaret.

Finansforbundet sender linket et par dage før til den mailadresse, som du har valgt, at vi skal kontakte dig på.

Tilgå linket 10-15 min. før, så du kan teste din forbindelse. Det er en god idé at lukke ned for andre programmer såsom mail, chat, Facebook under webinaret, så får du den bedste oplevelse.

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til webinaret vil blive videregivet til underviser og kursusudbyder til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Kontakt kursusadministrator

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund