Kom til infomøde forud opstart af netværksgruppen ESG

3. okt 2023, 16.30 - 18.00
Afholdelsessted
Tilmeldingsfrist
26. september 2023
Alle medlemmer
Udsolgt
0 3

Bæredygtighed bliver i stigende grad en vigtig del i den finansielle sektor. Reguleringen inden for ESG er stigende, flere regler er trådt i kraft, og nye er på vej. Hvad er op og ned i reglerne, og hvordan skal du prioritere?

Som medlem af det det nye ”ESG-netværk” bliver du opdateret på den finansielle regulering og tilsyn i relation til ESG.

Netværksgruppen er et fortroligt forum, hvor du sammen med de øvrige medlemmer deler perspektiver og sparrer på barrierer, muligheder og spørgsmål indenfor ESG-området. Der er mulighed for at invitere eksterne oplægsholdere til at give jer aktuel viden og inspiration, og der vil være god tid til at stille spørgsmål og drøfte praktiske udfordringer. På netværksmøderne vægtes det højt, at alle deltager aktivt og bringer deres egne udfordringer og erfaringer med ind i rummet således, at møderne er praksisnært relateret til dine arbejdsopgaver.

Som netværksmedlem kan du forvente

• Sparring på dine faglige udfordringer
  • Inspiration fra indlægsholdere og netværksmedlemmernes erfaringer
  • Nyeste viden om de aktuelle reguleringer og udfordringer inden for ESG-området
  • At udvide dit personlige netværk og skabe nye relationer på tværs af branchen
  • Indsigter i, hvordan andre virksomheder arbejder med udvikling af bæredygtigheds- og ESG-rapportering
  • Inspiration til at tackle svære elementer i rapporteringen, som fx ambitionsniveau, risikoappetit, prioritering og væsentlighed
  • En høj grad af involvering og aktiv deltagelse, så alle tager ejerskab til indehold på og resultat af netværksnøderne

Kom til online infomøde d. 3. oktober

Forud opstarten af netværket inviterer vi til et uforpligtende infomøde, hvor vi sætter ord på ambitionen for netværket og dit udbytte som medlem.

Til mødet vil vi rigtig gerne blive klogere på, hvilke ønsker og behov du har for at indgå i netværksgruppen. Derfor vil der være en kort introduktionsrunde af alle, hvor vi forventer, at du fortæller, hvad du ønsker at blive klogere på til netværksmøderne, og hvad kan bidrage med til møderne.

Deltagelse i infomødet er ganske uforpligtende ift. mulig fremtidigt medlemskab af netværksgruppen.

Infomødet afholdes tirsdag d. 3. oktober fra kl. 16.30 – 18.00. Du får tilsendt et Teamslink et par dage før mødet.

Målgruppe og udbytte

Netværksgruppen er målrettet alle, som har berøring med og interesse inden for ESG. Det kunne fx være Bæredygtighedssansvarlige, ESG-controllere, ESG dataejere, Produktudvikler (grønne produkter), CFO, Chief Investment officer, Head of ESG, Head of Responsible Investment Asset Managers

Er I flere fra samme afdeling/organisation og i tvivl om, hvem af jer som skal være en del af netværket, er I selvfølgelig alle meget velkommen til at deltage i infomødet d. 3. oktober.

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund