Hvidvask og terrorfinansiering i Corona-krisens skygge

15. mar 2021, 9.00 - 13.30
Afholdelsessted
tilmeldingsfrist
10. marts 2021
Åben
1 5

Gå ikke glip af årets store compliancebegivenhed, når Finansforbundet inviterer til et spændende virtuelt seminar om, hvad der sker på hvidvask- og terrorfinansieringsområdet i skyggen af COVID-19-krisen. Du møder eksperter fra blandt andet PET, SØIK, Finanstilsynet og BEC.

Seminaret vil være opdelt i to blokke og faglige spor:

Keynotes om status og nye initiativer på hvidvask- og terrorfinansieringsområdet

Faglige oplæg og svar på deltagerspørgsmål om aktuelle Covid-19-trusler, effektiv overvågning og risikovurderinger, regtechs og datacentralernes digitaliseringsinitiativer

På seminaret lægger vi ud med at gøre status på hvidvaskdirektivet og Finanstilsynets revidering af hvidvaskvejledningen. Og så kigger vi det strategiske og operative arbejde vedrørende terrorfinansiering efter i sømmene. Vi ser også nærmere på de complianceudfordringer, der er opstået som følge af COVID-19.

Vi får svar på, hvordan cybersikkerhedstrusler, svindel og overvågning af statens hjælpepakker håndteres. Endelig stiller vi skarpt på de aktuelle problematikker med databehandling og dataetik i forbindelse med Know-Your-Costumer (KYC) og på datacentralernes digitalisering og alliancer i overvågningen af hvidvask.

Oplægsholdere:

Ander Vogelsang, PET - Status på terrorfinansiering – tendenser og nye indsatser

Jørgen Andersen og Stig Nørkær Nielsen, SØIK - Status på hvidvaskunderretninger og det fællesoffentlige underretningssamarbejde

Linda Riber Olesen, Finanstilsynet - Status fra Finanstilsynet om relevant ny lovgivning og erfaringer fra inspektioner

Mette S. Thomsen og Kenneth H. Nielsen, Ernst & Young - Effektiv overvågning og risikovurderinger

Christian Visti Larsen, Newbanking - Indsigt i regtech-udviklingen. Hvad kan lade sig gøre i dag?

Rodolfo Patricio og Christian Spohr, Eagle Shark-gruppen – COVID-19 og cybersikkerhed: nye problemer, gamle løsninger

Esben Scotwin Sarp, BEC - Datacentralernes rolle i bekæmpelse af hvidvask

Platform:
Vi bruger platformen Teams Live Event til afviklingen af webinaret.

Finansforbundet sender linket et par dage før til den mailadresse, som du har valgt, at vi skal kontakte dig på.

Tilgå linket 15 min før, så du kan teste din forbindelse. Det er en god idé at lukke ned for andre programmer såsom mail, chat, Facebook under webinaret, så får du den bedste oplevelse.

Anden info:
Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser og kursusudbyder til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Kontakt kursusadministrator