Hvem får spar 2?

It-ansatte
Åben
2 6

Skal vi stadig lave vores forretningsudvikling med IT som vi plejer? Kan et spil kort bringe nye ideer til kendte udfordringer helt tæt på?

Digitaliseringen, omverdenens forventninger og ikke mindst automatiseringen stiller krav til nye tilgange til udviklingen af forretningen. Men hvordan? Og hvad kan et spil kort bidrage med?

Hvem får spar 2? Spil kort i din forretningsudvikling
Tiden er inde til at tage udviklingsopgaven mellem forretning og IT et andet sted hen end vi plejer. Forretningsudvikling kan sagtens ske sammen med IT og andre fagligheder og vi kigger nærmere på, hvad der skal til for at tage kreativiteten til næste niveau.

Hvad sker der, hvis vi sætter en stor festival, en producent af byggematerialer, en bank og en VVS-producent sammen om et kortspil? Kundernes forventninger ændrer sig og særligt de yngre generationer forventer noget andet af deres bank end tidligere. I sammenhæng med et højt tempo i digitalisering, lovgivning og automatisering, så er der behov for at vi samarbejder på en anden måde end vi plejer.

Mange danske og udenlandske virksomheder har allerede afprøvet forretningsudvikling gennem et anderledes spil kort, men nu er tiden kommet til bankerne, hvor nye vinkler på teknologi, produkter og udfordringer giver spændende nye muligheder. Vi kan ikke længere holde fast i at udvikle løsninger og ideer som vi plejer, fordi tempoet omkring os er så højt, at vi ikke har lang tid til at finde på. Uanset om det er gammelkendte udfordringer som driller i betalingsflowet til B2B kunder eller om det er idébanken som mangler saft og kraft, så kan et spil kort være det I har brug for.

Du får på dette webinar

• Indsigter i hvordan metoden virker i virkeligheden med afsæt konkrete eksempler
  • Idéer til hvordan I kommer i gang med snakken på tværs af fagligheder
  • Konkrete forslag til behovsindsamling, feedback undervejs og retrospective med forretningen

Co-Creation og Gamification - En ny tilgang til forretningsudvikling
Hvis I trætte af utallige brainstorms, oplever at sidde med de samme 5-10 vinkler på både nye og gamle udfordringer, så er tiden inde til at vise styrken ved at forretning og IT rykker sammen på tværs af fagligheder.

Vi tager konkret fat i et gammelt kendt redskab som Co-creation og tilføjer et twist, som giver både en meget anderledes men også konkret tilgang til opgaveløsningen. Det er næsten altid den samme værktøjskasse og de samme mennesker som sidder med omkring bordet, når der skal skabes idéer til nye produkter eller løsninger på eksisterende problemer. Men tiden er ved at løbe fra “plejer” - også når vi tale om forretningsudvikling. Derfor skal vi træne en anderledes muskel som tager afsæt i gamification og udvikling på tværs af fagligheder.

Oplægsholder
Maria Lund-Søltoft - Stifter & CEO af ReThink-Strategy Maria har baggrund i forsikringsbranchen, hvor hun har arbejdet med forretningsudvikling, digitalisering og automatisering i krydsfeltet mellem forretning og IT i mere end 10 år. De seneste år har Maria hjulpet virksomheder med forandringer med mennesket i centrum, hvilket betyder at forandringer skabes uden en implementerings afgrund.

Anden info
Dit navn, e-mail, billede og video kan være synlig for de øvrige deltagere til arrangementet. Dit navn, mail og virksomhed kan desuden blive videregivet til underviseren, alene til brug for undervisers afvikling af arrangementet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger samt synliggørelse af disse for de øvrige deltagere. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet, hvorefter du vil blive frameldt.

Maria Lund-Søltoft

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund