Håndgribelig Compliance: ESG og GDPR i Praksis

Alle medlemmer, Compliance-ansatte
Åben
3 0

Glæd dig til en hands-on workshop dag og netværk, hvor vi dykker ned i de praktiske aspekter af compliance-arbejde inden for både ESG og GDPR.

Dette event er designet specifikt til dig, der arbejder med compliance i den finansielle sektor og søger konkrete værktøjer og startpunkter til at tackle de komplekse udfordringer, som ESG-rapportering og GDPR-compliance medfører, samt deres interaktion med anden lovgivning såsom hvidvasklovgivningen.

Du får på denne konference

• Indsigt i ESG-rapporteringens krav og veje til effektiv implementering af ESG-compliance i din organisation.
  • Forståelse af GDPR's komplekse regelsæt gennem hands-on øvelser, med fokus på opdeling i håndterbare dele og startpunkter.
  • Mulighed for at netværke og udveksle erfaringer med branchefolk, eksperter, og andre deltagere, hvilket beriger den personlige og professionelle udvikling.
  • Værktøjer og indsigt til at håndtere specifikke compliance-udfordringer.

En hands-on tilgang til ESG-rapportering: Vi dykker ned i de specifikke krav og udforsker, hvordan du kan implementere en effektiv ESG-compliance strategi i din organisation. Workshoppen vil være praksisnær og involvere dig direkte i processen med at udforme en risikobaseret tilgang til ESG-compliance.

En skridt-for-skridt guide til GDPR: Gennem praktiske øvelser vil vi bryde GDPR's omfattende regelsæt ned i håndterbare bidder. Fokus vil blandt andet være på håndtering af samtykke, medarbejderdata, og hvordan disse balanceres med andre lovgivningskrav.

Aktiv deltagelse og netværk: Udveksl viden og bedste praksisser med eksperter og ligesindede. Denne dag vil være rig på interaktive sessioner, der tillader dig at bringe dine egne udfordringer til bordet, både i løbet af formiddagen men også i løbet af eftermiddagens netværk.

Kl. 09.00-09.30 - Morgenmad og registrering
Kl. 09.30-09.40 - Velkomst ved Gitte Vigsø & Dorrit Lindgaard Yde
Kl. 09.40-11.00 - ESG fra flere perspektiver - Flere indlægsholdere, med fokus på både videndeling og praksis. Navne bliver oplyst snarest
Kl. 11.00-11.15 - Pause
Kl. 11.15-13.00 - GDPR fra flere perspektiver – Flere indlægsholdere med fokus på videndeling og praksis. Navne bliver oplyst snarest
Kl. 13.00-13.45 - Frokost
Kl. 13.45-16.00 - Faciliteret netværksdialog

Om underviser
Dagen bliver faciliteret af Gitte Vigsø og Dorrit Lindgaard Yde, der er ansvarlige for Compliance Netværket i Finansforbundet. Undervisere i løbet af dagen er eksperter inden for ESG og GDPR.

Anden info
Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement kan blive videregivet til underviser og kursusudbyder til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund