Få gennemslagskraft i dit CV, din ansøgning og ved jobsamtalen

1. nov 2022 - 2. dec 2022
Kursusforløb, Online
Afholdelsessted
Tilmeldingsfrist
12. oktober 2022
Kun for
Ledige og kommende ledige
Ledige
Åben

Ledige og fratrædende medlemmer.

Online kursusforløb á 4 moduler:

Forløbet resulterer i et overbevisende cv, ansøgning og fremtoning. Du får effektive og meget konkrete værktøjer til, hvad du skal fokusere på, når du “sælger dig selv” på jobmarkedet. Du får skabeloner til, hvordan du skal opbygge cv, ansøgning og LinkedIn profil, så du skiller dig ud. Vi træner din fremtoning ved jobsamtalen - også når den foregår virtuelt. Forløbet er et sparringsforløb, hvor du fra start til slut får individuel feedback og sparring på dit cv, ansøgning, LinkedIn profil og din fremtoning af en ambitiøs underviser, der brænder for at give lige netop dig gennemslagskraft. Selvom kurset foregår online, er der masser af holdånd og tid til sparring med hinanden.

Indhold:

• Et skarpt CV, der profilerer dig stærkt
  • Værktøjer til at skrive en kraftfuld ansøgning, der matcher det specifikke jobopslag
  • Retorik der giver gennemslagskraft i dine tekster
  • Du lærer at levere overbevisende eksempler fra dit arbejdsliv, så man mærker, hvem du er
  • Kropssprogsteknikker, der giver gennemslagskraft ved jobsamtalen - også når den foregår virtuelt
  • Rådgivning til hvad du skal skrive på din LinkedIn profil
  • Du kommer til 10 minutters jobsamtale hos ekstern HR-person, og får brugbar feedback
  • Masser af individuel feedback på CV, ansøgning og jobsamtale fra underviser og fra din makker

Kom som du er og i den situation, du er i. Du kan komme afklaret, men det er også helt ok, hvis du er uafklaret om, hvad du vil. Forløbet hjælper dig på vej.

Kick off:

Du får link til introvideo, som introducerer de første værktøjer til, hvordan du får gennemslagskraft. Du modtager CV-skabelon, og guidelines til hvordan du skal udarbejde det CV, som du skal sende til underviser forud for første modul.

Modul 1: Gennemslagskraft i CV’et

Vi giver dig værktøjskassen til at gøre dit CV skarpere, så man kan mærke din profil tydeligt i cv’et. Du lærer også at skrive en kort og god profiltekst til LinkedIn.

Modul 2: Gennemslagskraft i ansøgningen

Du får værktøjerne til at skrive en overbevisende ansøgning. Du lærer at fange opmærksomheden med en god overskrift og bygge ansøgningen op, så den matcher opslaget og virker attraktiv på virksomheden. Du lærer at anvende en sprogtone, der fremhæver en selvsikker udgave af dig selv.

Modul 3: Gennemslagskraft ved jobsamtalen

Vi træner et overbevisende kropssprog til jobsamtalen, som du både kan bruge til online samtaler og ved face-to-face. Herefter får du individuel feedback på din ansøgning og på din fremtoning.

Modul 4: Du inviteres til 10-min jobsamtale og får feedback på CV, ansøgning og fremtoning af ekstern HR-partner.

Vi har inviteret en ekstern HR-partner indenfor, som tager alle deltagere til en 10 minutters samtale. Du får brugbar personlig feedback, så du ved, hvad du skal arbejde videre med.

Forberedelse:

Der vil være ca. 10 timers forberedelse mellem hvert modul:

Forberedelse til modul 1: Skriv dit CV ud fra skabelon og send det til underviser.

Forberedelse til modul 2: Tilret dit CV ud fra feedback. Skriv din profiltekst til LinkedIn.

Forberedelse til modul 3: Skriv en ansøgning. Tilret dit CV og LinkedIn profiltekst.

Forberedelse til modul 4: Tilret din ansøgning ud fra feedback. Lær din elevatortale udenad. Lær 3 succesfortællinger udenad.

Tidspunkt:

1/11 kl. 9.00-12.00 Modul 1 - webinar

11/11 kl. 9.00-13.00 Modul 2 - webinar

22/11 kl. 9.00-13.00 Modul 3 - webinar

2/12 kl. 9.00-12.00 Modul 4 - webinar

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og evt. konferencested alene til brug for deres afvikling af arrangementet. Dit navn, email, billede og video kan være synligt for andre deltagere, når du logger på eventet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet.

Underviser:

Lene Kobbernagel, kommunikationstræner og kropssprogsekspert. Lene er drevet af at give andre gennemslagskraft. Hun er ekspert i at bruge fortællinger, retorik og kropssprog til at formidle overbevisende og har siden 2013 gennemført kurser for Finansforbundet. Lene er selvstændig og har de sidste 11 år trænet ca. 6.000 personer fra mere end 120 virksomheder. Lene har skrevet bøgerne “Influential Power”, 2021, ”Op på ølkassen”, Gyldendal 2018 og ”Skuespilleren på arbejde” (2009). https:// www.lenekobbernagel.dk

Når du registrerer din kursustilmelding hos din A-kasse, skal du informere om, at kurset er et lukket kursus, der er to lektioner pr. dag, og kurset er udbudt af dit fagforbund ”Finansforbundet”, da du har mulighed for at deltage i uddannelse på op til 2 uger arrangeret af Finansforbundet. Gå ind på FTF-A’s tast selv service med NemID og registrer din uddannelse.

Kontakt kursusadministrator

Monica Christiansen

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund