COVID19 og IT-sikkerhed - nye problemer, gamle løsninger - også for ikke-medlemmer

26. apr 2021, 15.00 - 16.30
Afholdelsessted
tilmeldingsfrist
21. april 2021
Åben
2 6

I dette oplæg fra Eagle Shark-gruppen ser vi nærmere på det risikobillede, som finansielle virksomheder ser ind i p.t.

• Indsigt i People vs. machine
  • Indblik i social engineering
  • Indblik i CEO-fraud

En af indlægsholderne taler engelsk.

COVID19 har medført nye IT-konstellationer og nye IT-arbejdsgange i finansielle virksomheder. I takt med at de fleste har arbejdet hjemmefra, er frekvensen af hackerangreb øget, og virksomhederne har oplevet nye IT-sikkerhedsudfordringer. Angrebsteknikkerne har imidlertid ikke ændret karakter og udføres stadig som Social Engineering, phishing mails, adgangskode-problematikker, forældet software m.m. Løsningerne kender vi derfor også fortsat, og dem dykker vi ned i på webinaret.

På dette webinar fordeler de tre oplægsholdere taletiden i tre kortere dele og afslutter med en fælles diskussion af emnet med afsæt i deltagernes spørgsmål. Undervejs vil der være mulighed for at stille spørgsmål i chatten.

Oplægsholdere:

Rodolfo Patricio, COO Michael Andersen og CEO Christian Spohr fra konsulent- og rådgivningsvirksomheden Eagle Shark står for webinarets tre oplæg. De har alle mere end 20 års erfaring inden for henholdsvis It-sikkerhed, social engineering og efterforskning.

Rodolfo Patricio har 20 års erfaring i IT-sikkerheds verden, hvor han har arbejdet som hacker i flere Danske IT sikkerhedsvirksomheder og forsvaret.

I dette foredrag vil han tale om de største udfordringer som virksomheder i dag står over for, når vi taler om IT trusler.

Michael Andersen har siden 1992 arbejdet med psykologi, filosofi og ledelse. Gennem tiden har Michael rådgivet virksomheder og topledere i mere end 35 lande. Uddannelse fra HARVARD og INSEAD.

I dette oplæg vil Michael trække inddrage sit arbejdsfokus, nemlig på menneskets adfærd og videnskaben bag.

Christian Spohr har mere end 20 års erfaring inden for feltet sikkerhed, med en baggrund fra Frømandskorpset.

Christian vil tale om en af de mange efterforskningsopgaver som EAGLE SHARK igennem årene har hjulpet deres kunder med.

Platform:

Vi bruger platformen Team Live Event til afviklingen af webinaret.

Finansforbundet sender linket et par dage før til den mailadresse, som du har valgt, at vi skal kontakte dig på.

Tilgå linket 10-15 min. før, så du kan teste din forbindelse. Det er en god idé at lukke ned for andre programmer såsom mail, chat, Facebook under webinaret, så får du den bedste oplevelse.

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til webinaret vil blive videregivet til underviser og kursusudbyder til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Ikke-medlem

Er du ikke medlem af Finansforbundet kan du godt tilmelde dig webinaret, ved at sende en mail til arrangementer@finansforbundet.dk, med fulde navn, telefon, e-mail og arbejdsplads. Efter webinaret kontakter vi dig omkring dine muligheder som medlem af Finansforbundet.

Rudolfo Patricio                     Michael Andersen                                         Christian Spohr

Kontakt kursusadministrator

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund