Netværket for regenerativ lederskab og arbejdsliv

Denne netværksgruppe har til formål at samle folk fra hele sektoren for at udforske og implementere principperne for regenerativ ledelse. Gennem vidensdeling, workshops og samarbejde vil vi undersøge, hvordan vi kan skabe en arbejdspladskultur, der fremmer medarbejdertrivsel, innovativ tænkning og bæredygtige forretningsmodeller.

I en tid hvor forandringer er konstante, og vi opbruger ressourcer hurtigere end nogensinde før, er behovet for livgivende organisationer og virksomheder, som skaber harmoni og balance, afgørende.

Det er tid til at tænke anderledes om lederskab og vores livsstil. Lederskab er ikke kun for ledere – vi har alle en pligt og ret til at lede opad og hjælpe vores ledere med at skabe bæredygtige og regenererende miljøer.

Netværksgruppen for Regenerativ Lederskab og Arbejdsliv vil dykke dybere ind i det, du længes efter, og samtidig vil være med til at bringe det i spil for at hjælpe andre.

Hvordan arbejder vi regenerativt i netværket?

Vi er med til at skabe en græsrodsbevægelse/et økosystem på flere planer.

Når vi begynder at røre på os, skaber vi ringe i vandet, og andre bliver interesserede, provokerede, bange eller nysgerrige. Det hele starter som et frø i jorden, der spirer, og vi skal være med til at pleje og nære denne udvikling.

Mulige emner, netværksgruppen kan beskæftige sig med

• Læring om, hvad regenerativt (arbejds)liv er, med en indføring i Laura Storms tanker.
  • Analyse af branchen set med regenerative briller.
  • Foredrag af relevante personer, som arbejder med regenerativ ledelse.
  • Debatter med modige CEO'er fra bankverdenen.
  • Virksomhedsbesøg (muligvis online) for at samle inspiration og viden.
  • Netværksmøder, hvor vi sanser ind i forskellige elementer af regenerative modeller.
De største gennembrud i det 21. århundrede vil ikke ske på grund af teknologi; de vil ske på grund af en udvidet opfattelse af, hvad det betyder at være menneske.
- John Naisbitt, Fremtidsforsker.

Hvorfor er regenerativ lederskab og arbejdsliv vigtigt?

Vi står midt i en epidemi af stress, angst, udbrændthed og depression.

Bankverdenen er mere rigid end nogensinde før, styret af regulativer, regler og love. Selvom vi ikke kan ændre disse regler, kan vi påvirke, hvordan vi trives med dem og skaber et levende system, hvor alle kan ånde.

Vi har en stor forpligtelse til at vise og turde gå nye veje, hvilket kan have stor effekt på vores samfund, inklusiv vores børn og unge, som lider mere end nogensinde.

NETVÆRKET ER UNDER OPSTART

Vi er ved at samle en passende mængde interesserede netværksmedlemmer. Når vi har det rette antal, inviterer vi til et uforpligtende kickoffmøde, hvor vi bl.a. vil drøfte møderammer og emner.

Er du interesseret i at deltage i kickoffmødet skriv dig på denne interesseliste.

Umiddelbart er det gratis at være medlem af netværket så frem, at du er medlem af Finansforbundet. Der kan dog komme egenbetaling ift. fx forplejning. Vi dækker heller ikke transport til og fra netværksmøderne.

Netværksgruppen er for dig

Vi har brug for alle, som ønsker at påvirke, udvikle og engagere sig i transformationen af vores arbejdsliv, så der bliver plads til livsglæde, passion og personlig udvikling. Dette netværk er for dem, som vil skabe en arbejdsplads og en verden i balance og harmoni.

Tilmeld dig vores interesseliste og bliv en del af et netværk, der arbejder for et regenerativt og bæredygtigt arbejdsliv. Sammen kan vi skabe en bedre fremtid for os selv og kommende generationer.

Kontakt Netværksteamet på

32 66 13 68

Er du nysgerrig på denne eller en anden af vores netværksgrupper, kontakt os på netvaerk@finansforbundet.dk eller ring til os.