Menu luk

Se listen: Disse banker er oftest i kontakt med kunderne

Kontakten med privatkunderne varierer fra bank til bank. Se hvilke banker, der i kundernes optik oftest rækker ud.

Der er stor forskel på, hvor ofte bankerne tager kontakt til deres privatkunder.

Det viser en undersøgelse fra analysehuset Voxmeter, der hvert år interviewer 224.000 af bankernes privatkunder.

Sparekassen Thy og Vestjysk Bank topper listen, da henholdsvis 43,9 procent og 40,3 procent af deres kunder fortæller, at de har været i kontakt med banken inden for den seneste måned.

I den modsatte ende finder man Coop Bank, hvor kun 14,5 procent af kunderne har hørt fra banken i løbet af den seneste måned.

Den oplevede kundekontakt

Andelen af privatkunder som har været i kontakt med deres bank inden for den seneste måned.

Top 5

  1. Sparekassen Thy (43,9 procent)
  2. Vestjysk Bank (40,3 procent)
  3. Middelfart Sparekasse (38,7 procent)
  4. Spar Nord Bank (37,2 procent)
  5. Djursland Bank (37,0 procent)

De nederste 5

  1. Frøs Sparekasse (26,7 procent)
  2. Ringkjøbing Landbobank (26,3 procent)
  3. Danske Bank (24,3 procent)
  4. Lån & Spar Bank (23,1 procent)
  5. Coop Bank (14,5 procent)

Kilde: Voxmeter. Se hele listen her.

 

Seneste nyt