Ja til ny overenskomst på fintech-området

Med 85% af de afgivne stemmer har medlemmerne stemt ja til den rammeoverenskomst, der blev indgået mellem Finansforbundet og Arbejdsgiverforeningen for Fintech tidligere på måneden.

29. sep. 2023

Den nye rammeoverenskomst træder i kraft 1. oktober i år. Aftalen gælder for virksomheder, der er medlem af Arbejdsgiverforeningen for Fintech, og som har minimum 10 fuldtidsansatte medarbejdere.

Hovedpunkterne i aftalen er:

• Aftalen er toårig og løber frem til 30. juni 2025

• De aftalte lønstigninger er 8 procent i perioden, og der kan modregnes i allerede udmøntet lønregulering i aftalens første år. Lønreguleringen fordeles individuelt og gælder for medarbejdere, der tjener maksimalt 72.500 kr. om måneden og har været ansat i mere end seks måneder
  • Forbedrede barselsrettigheder for medarbejdere i LGBTQ+ familier.

Aftalen blev forhandlet på plads i starten af september mellem Finansforbundet og Finanssektorens Arbejdsgiverforening (FA), der som hovedorganisation varetog overenskomstforhandlingerne på vegne af Arbejdsgiverforeningen for Fintech.

Overenskomsten er en såkaldt rammeoverenskomst. Det betyder, at virksomheder omfattet af overenskomsten skal indgå lokale aftaler inden for de rammer, overenskomsten udstikker.

Se mere om aftalens indhold her