Giv os et stærkt mandat til OK-forhandlingerne

”Jo flere besvarelser vi får, jo stærkere vil vi stå ved forhandlingsbordet næste år”, siger forbundsformand Kent Petersen, der håber, at alle aktive medlemmer, der har fået tilsendt et link til OK-undersøgelsen vil give deres besyv med.

1. feb. 2022
1 min

Næste år skal Finansforbundet og Finanssektorens Arbejdsgiverforening forhandle en ny overenskomst på plads, og det forbereder forbundet blandt andet med en stor rundspørge, som er sendt ud til alle aktive medlemmer mandag 31. januar.

”Undersøgelsen er vigtig, fordi den giver os et billede af, hvad medlemmerne ønsker at prioritere i den næste overenskomst, der skal træde i kraft 1. april 2023. Jeg håber, at mange vil bruge den nødvendige tid på at besvare spørgsmålene i undersøgelsen. Jo flere besvarelser vi får, jo stærkere vil vi stå ved forhandlingsbordet næste år”, siger forbundsformand Kent Petersen.

Medlemmerne bliver i undersøgelsen blandt andet bedt om at prioritere, hvor vigtige temaerne løn, pension, ferie, arbejdsmiljø/trivsel, fridage, ugentlig arbejdstid, fratrædelsesordninger, uddannelse sundhedsfremmende tiltag og vilkår for ansatte i særlige livssituationer bør være i den kommende overenskomst.

Undersøgelsen kører den kommende måned.