Corona-aftale forlænges igen

Aftalen, som Finanssektorens Arbejdsgiverforening og Finansforbundet har indgået om særlige vilkår for arbejdet i finanssektoren under coronanedlukningen, kører nu til udgangen af april.

23. mar. 2021

Den særlige aftale mellem Finanssektorens Arbejdsgiverforening (FA) og Finansforbundet, der er lavet for arbejdsvilkår under coronakrisen, er blevet forlænget til 30. april

Aftalen, der eller stod til udløb 31. marts, er en balance mellem mulighed for at arbejde hjemme, fleksibilisering af arbejdstiden og at medarbejderne ikke trækkes i løn.

FA og Finansforbundet har valgt kun at forlænge aftalen med en måned, mens man venter på en udmelding fra Statsministeriet og sundhedsmyndighederne i forhold til corona-restriktioner.  Og aftalen kan opsiges med en uges varsel, såfremt situationen måtte ændre sig radikalt.

Aftalen omfatter ca. 42.000 finansansatte og 120 virksomheder.

Den første corona-aftale mellem FA og Finansforbundet blev indgået i midten af marts 2020 i forbindelse med forårets corona-nedlukning af Danmark. Siden er aftalen blevet justeret og forlænget flere gange.

Forlængelsen til 30. april gælder også særaftalen for assurandører. Rejseprotokollatet er også forlænget til 30. april.

Læs hele aftalen her.