Tillidsmænd vigtige for Future Work Lab

Tag fat i en problematik eller en drøm om et fremtidigt arbejdsliv og eksperimenter i fællesskab med ledelsen og eksperterne, opfordrer projektleder Signe Bjørg Lyck.

24. sep. 2020

Tillidsmændene er vigtige i projektet Future Work Lab.

”Det er dem, der kan få projektet til at blive til virkelighed ude i virksomhederne. Fremtidens arbejdsplads skal skabes i samarbejde, og det er vigtigt, at medarbejdernes synspunkt er indbygget i work lab-eksperimentet , og at begejstringen for at eksperimentere med det her felt er delt ligeligt mellem ledelse og medarbejdere”, siger projektleder Signe Bjørg Lyck.

Forsikringsselskaber og banker arbejder sammen med forskere i Future Work Lab. Ideen er at gennemføre laboratorieeksperimenter i virksomhederne, hvor værktøjer og metoder afprøves i praksis.

Foreløbig er seks virksomheder med i projektet – blandt andre Nordea, Danske Bank, Codan og Topdanmark - med hver deres udfordring.

Projektet har tilknyttet syv eksperter med forskellige kompetencer i krydsfeltet mellem digitalisering og mental sundhed. Der er mulighed for at oprette op til ti forsøg, og Signe Bjørg Lyck håber, at også lidt mindre virksomheder vil melde sig på banen:

”Det ville være godt for projektet, for der er givetvis andre udfordringer i lidt mindre virksomheder, som ville give mulighed for at arbejde med andre fremtidsscenarier”.

Fakta om Future Work Lab

Formålet med Future Work Lab projektet er at skabe værktøjer og viden om, hvordan den mentale sundhed i fremtidens digitale arbejdsliv styrkes. Projektet er skabt i et samarbejde mellem Forsikringsforbundet, Finansforbundet, Finanssektorens Arbejdsgiverforening og Velliv Foreningen.
Projektet kører i to år.