Nu begynder afstemningen om overenskomsten

Tirsdag den 17. marts i løbet af eftermiddagen modtager de stemmeberettigede medlemmer af Finansforbundet et unikt afstemningslink via mail, e-Boks eller i den fysiske postkasse. Overenskomsten er din, så husk at stemme, lyder opfordringen fra Finansforbundets formand Kent Petersen.

16. mar. 2020
1 min

​Sideløbende med coronakrisen, der har beordret mange finansansatte til at arbejde hjemme, afvikles de kommende 14 dage urafstemning om den overenskomst, som Finansforbundet og Finanssektorens Arbejdsgiverforening indgik mandag den 17. februar.

Finansforbundets formand Kent Petersen opfordrer alle stemmeberettigede til at stemme, og han håber, afstemningen vil munde ud i et klart ja.

"Overenskomsten handler om dig og dine kolleger. Det er jer og rammerne om jeres arbejdsliv, der er alfa og omega for os, når vi forhandler overenskomst. Derfor håber jeg også, at du vil tage godt imod det resultat, vi blev enige med Finanssektorens Arbejdsgiverforening om en tidlig mandag morgen midt i februar efter en lang dag og en endnu længere nat ved forhandlingsbordet som kulmination på de centrale partsforhandlinger, der blev skudt i gang i midten af januar", siger Kent Petersen.

De aktive medlemmer af Finansforbundet, som kan deltage i urafstemningen, modtager i dag tirsdag den 17. marts et unikt afstemningslink pr. mail, via e-boks eller i den fysiske postkasse.

Hvis du er ansat i en virksomhed, der er overenskomstdækket af Finansforbundet, men af en eller anden grund ikke har fået afstemningslinket den 17. marts, så kontakt Finansforbundet hurtigst muligt

Urafstemningen løber til tirsdag den 31. marts ved middagstid. Umiddelbart efter vil resultatet af urafstemningen foreligge.

Få det fulde overblik over overenskomstindholdet her.