Copenhagen Fintech styrker bestyrelsen

Kent Petersen glæder sig som næstformand for Copenhagen Fintech over, at flere topchefer fra sektoren nu træder ind i bestyrelsen. ”Det vil styrke mulighederne for at udvikle dansk fintech yderligere”, siger han.

19. maj 2020

Ved udgangen af 2019 var der investereret 1.800 millioner kroner og etableret 3.000 job fordelt på 250 start ups inden for dansk fintech. I 2015 – inden Copenhagen Fintech blev etableret på initiativ af Finansforbundet, Finans Danmark og Københavns Kommune – var tallene 95 millioner kroner, 700 job og 70 start ups.

”Den udvikling bekræfter mig i, at det var helt rigtigt, at vi var initiativtager til Copenhagen Fintech. Formålet for Finansforbundet var at være med til at etablere nye arbejdspladser inden for det finansielle område og at følge udviklingen inden for fintech”, siger Kent Petersen, formand for Finansforbundet og næstformand for bestyrelsen i Copenhagen Fintech.

På generalforsamlingen i Copenhagen Fintech i sidste uge blev Finans Danmarks direktør Ulrik Nødgaard valgt som ny bestyrelsesformand. Derudover blev blandt andre Rolf Kjærgaard, adm, direktør for Vækstfonden, Peter Schleidt direktør i Jyske Bank og Vellivs adm. direktør Steen Michael Erichsen valgt ind i bestyrelsen.

”Det vil styrke muligheden for at udvikle dansk fintech yderligere, at vi nu får stærke profiler ind i bestyrelsen med tæt kontakt til finansiering, innovation og iværksætteri. Copenhagen Fintech er allerede nu blandt de 20 stærkest globale centre for fintech, og den position skal fastholdes og udvikles”, mener Kent Petersen.

Han er på det rene med, at øjebliksbilledet for danske fintechvirksomheder er negativt påvirket af Coronakrisen.
”Lige nu skal vi holde fast i rammerne og arbejde på at reetablere de internationale kontakter, og derefter skal der også arbejdes på at øge investeringerne i dansk fintech og dermed beskæftigelsen”, siger Kent Petersen.

Copenhagen Fintechs bestyrelse består ud over de allerede nævnte af Lars Frelle, direktør i Dansk Industri, Stine Kalmer Jørgensen, adm. direktør for Dreamplan.io, Charlotte Rønje, adm. direktør for Jamii.one og Frederik Murmann, adm direktør for Lendme.