Ny kurs for Finansforbundet

”Nu har vi en række nye indsatsområder og et nyt, stærkt formandskabshold, som jeg er meget stolt af at være valgt til at stå i spidsen for. Og det det grundlag glæder jeg mig enormt meget til at arbejde videre på’, siger Kent Petersen efter Finansforbundets landsmøde, der bød på genvalg til ham selv og til næstformand Michael Budolfsen, mens Steen Lund Olsen blev valgt som ny næstformand.

2. okt. 2017

​Begreber som et holdbart arbejdsliv, digitalisering og bæredygtighed er helt centrale i det arbejde, Finansforbundet skal udføre i de kommende år, og medlemmerne skal opleve, at de er medlemmer af Danmarks bedste fagforening, hedder det i det politiske arbejdsprogram, som forbundets landsmøde vedtog torsdag den 28. september på Nyborg Strand.

Finansforbundets formand Kent Petersen er meget tilfreds med forløbet af landsmødet – der var det 13. i forbundets 25-årige historie.

'På landsmødet i den forgangne uge har vi oplevet 200 delegerede, der har udvist et kæmpe engagement og leveret enormt mange stærke input til, hvordan vi skal være forbund for vores medlemmer i en fremtid fuld af forandringer omkring digitaliseringen, omkring medlemmernes arbejdsliv og omkring hvordan vi forsats udvikler vores fællesskab i Finansforbundet. Fokus har for hele landsmødet været helt klart – nemlig hvordan vi gør en forskel for vores medlemmer og skaber mest mulig værdi og mening for alle, der er ansat i det finansielle område", siger Kent Petersen, der med stort bifald blev genvalgt til formand for Finansforbundet.

Der var kampvalg om næstformandsposterne, idet Steen Lund Olsen, formand for Danske Kreds, udfordrede de siddende næstformænd, Solveig Ørteby og Michael Budolfsen.

198 af de 201 stemmeberettigede pegede på hver to kandidater i den skriftlige afstemning. Michael Budolfsen modtog 172 stemmer (svarende til 87 procent af de afgivne stemmer), Steen Lund Olsen 138 stemmer (70 procent) og Solveig Ørteby 86 stemmer (43 procent).

Se de prioriterede politiske indsatsområder her.

Se nyheder fra Landsmøde 2017