Copenhagen FinTech Lab udvider igen

Økosystemet for fintech virksomheder på Applebys Plads har for tredje gang det sidste år udvidet antallet af skrivebordspladser. Denne gang med en ny etage, der åbner op for 30 nye pladser.

20. nov. 2017

​Copenhagen FinTech Lab skyder bogstavelig talt i vejret. Økosystemet for nye finansteknologiske virksomheder og startups udvider med endnu en etage i bygningen på Applebys Plads. Det skaber plads til omkring 30 ekstra skriveborde, der allerede er blevet besatte. Dermed kommer det samlede antal af pladser til fintech-iværksætterne op på omkring 175.

Simon Schou, Chief Innovation Officer ved Copenhagen FinTech, kan afsløre, at pladserne delvist er besat af nyankomne virksomheder, men også af udvidelser fra de fintech virksomheder, der allerede befandt sig i huset.

Nogle af de nyankomne virksomheder er blandt andet schweiziske Bitcoin Suisse og danske New Banking.

Udvidelsen er den tredje siden Copenhagen FinTech Lab slog dørene op for lidt over et år siden.

Flere udvidelser på tegnebrættet

Copenhagen FinTechs vokseværk stopper dog ikke, når etagerne på Applebys Plads er fyldt ud. Simon Schou løfter også sløret for, at der er andre udvidelsesplaner på tegnebrættet.

"Vi har planer om at åbne et nyt fintech-sted i København i et samarbejde, og så kigger vi på, om vi kan gøre noget i Jylland. Og så kigger vi på, om der kunne skabes en model, hvor en enkelt eller to fra en virksomhed sidder her, mens de andre sidder et andet sted", siger Simon Schou til Nyhedsbrevet Finans.

Modellen med virksomheder, der sætter et par folk i FinTech Lab'et, skal gavne, at der er flere forskellige virksomheder med en fod inden for økosystemet. Og der er en stor efterspørgsel på at komme indenfor på Applebys Plads.

"Vi kunne sagtens bruge mere plads. Der er en stor efterspørgsel på den plads, vi har, og ventelisten vokser sig større," siger Simon Schou og tilføjer:

"Det er vildt, at det er gået så hurtigt. Pludselig er der 175 mennesker i huset. Det er godt nok mange".