Finansforbundet hilser ny erhvervsminister velkommen

”Brian Mikkelsen er en erfaren minister, som har prøvet rollen før, hvor vi også havde en god dialog, og den ser vi frem til genoptage omkring de helt centrale temaer som bl.a. vækst og digitalisering, som tegner sig i regeringsgrundlaget, siger Kent Petersen, formand for Finansforbundet.

28. nov. 2016

​Finanssektoren og erhvervslivet fik mandag den 28. november ny minister, da Brian Mikkelsen (K) blev udnævnt til ny erhvervsminister i VLAK-regeringen.

'Erhvervsministeriet er et centralt ministerie for jobskabelse, virksomheder og vækst, og det er klart, at det er områder, der i høj grad også ligger os på sinde. Vi havde et fint samarbejde med Troels Lund Povlsen, som vi i øvrigt ser frem til at fortsætte i hans nye rolle i Beskæftigelsesministeriet, og det vil jeg gerne også sige tak til Troels for. Brian Mikkelsen er en erfaren minister, som har prøvet rollen før, hvor vi også havde en god dialog, og den ser vi frem til genoptage omkring de helt centrale temaer som bl.a. vækst og digitalisering, som tegner sig i regeringsgrundlaget, siger Kent Petersen, formand for Finansforbundet.

Han noterer sig flere fornuftige elementer i regeringsgrundlaget.

'Nu er det en ny regeringskonstellation, der tager fat på arbejdet, og selvom de knapt nok endnu er kommet på plads i deres kontorer, er der fine elementer i grundlaget for VLAK-regeringen. Det er fornuftigt med et reguleringseftersyn i den finansielle sektor for at sikre den rigtige balance i niveauet, og det er helt nødvendigt med en bredt funderet indsats omkring digitalisering, som vi ser frem til at samarbejde omkring – ikke mindst med fokus på at skabe arbejdspladser og vækst", siger Kent Petersen.