Dejligt med en fysisk generalforsamling igen

Efter corona-nedlukninger var det dejligt igen at kunne mødes fysisk med kolleger fra hele banken til generalforsamling i Finansforbundet Spar Nord Kreds, fortæller advokat og kundechef Margrethe Busk Nielsen

20. apr. 2023

”Det var godt at kunne mødes fysisk igen.”

Margrethe Busk Nielsen, der er advokat og kundechef på kreditkontoret i Aalborg, glædede sig over det store fysiske fremmøde til generalforsamling i Finansforbundet Spar Nord Kreds.

Sidste generalforsamling for tre år siden foregik virtuelt på grund af corona-nedlukningen, og derfor var det en ekstra stor fornøjelse at være samlet med Spar Nord-kolleger fra hele landet på Comwell Hvide Hus i Aalborg, fortæller Margrethe Busk Nielsen.

Det kunne hun især mærke, da salen i fællesskab lagde ud med at synge Finansforbundets egen sang ’Når en tanke bliver født’.

”Det er en super god start. Den signalerer virkelig fællesskab for mig,” siger hun.

Fylder mentalt

Margrethe Busk Nielsen hæftede sig på generalforsamlingen blandt andet ved, at hun under debatten i grupper kunne høre, at tanken om aktivitetsbestemte arbejdspladser fyldte meget for flere.

”Det kan være forstyrrende for nogle, hvis man ikke møder ind på samme arbejdsplads hver dag. Det fylder mentalt, kunne jeg høre. Og sådan kan jeg også selv have det,” siger Margrethe Busk Nielsen.

Hun fandt både indlægget fra Finansforbundets formand Kent Petersen samt beretning fra kredsens formand og næstformand meget interessant. Hun peger blandt andet på næstformand Gitte Holmgaards pointe om, at 11 minutters gåtur hver dag kan gøre meget for helbredet samt mindske risikoen for at dø tidligt.

”Jeg går altid selv en tur i min middagspause for at få luft til hovedet. Og det fik mig til at tænkte på, at jeg sagtens kunne hive nogle af mine kolleger med,” siger hun.

Vigtigt at prioritere dialogen med alle

På generalforsamlingen blev det vedtaget, at kredsbestyrelsen fremover vil bestå af seks fuldtidsmedlemmer mod de tidligere fem suppleret af deltidsmedlemmer.

I den forbindelse var Margrethe Busk Nielsen glad for at høre kredsformand Jannie Skovsen under debatten garantere, at man ”ikke vil sidde og putte sig” på kredskontoret. Jannie Skovsen fortalte, at man udover løbende dialog med bankens tillidsrepræsentanter også selv vil tage på en runde med dialogmøder ”i samtlige afkroge af banken”.

Og det er vigtigt, mener Margrethe Busk Nielsen.

”Det er spændende at se, om man fortsat kan holde dialogen med alle afdelingerne og høre, hvad der foregår i banken. Det må komme an på en prøve, men jeg synes, at det er vigtigt, at man prioriterer dialogmøderne,” fastslår hun.

Du kan finde flere artikler om generalforsamlingen på kredsens nyhedsside