Finansforbundet afholder ekstraordinært landsmøde

Den 20. april 2022 afvikler Finansforbundet ekstraordinært Landsmøde. Finansforbundet Spar Nord Kreds bestyrelse skal sammen med delegerede fra de øvrige kredse beslutte, om Finansforbundet skal være en del af Fagbevægelsens Hovedorganisation (FH).

4. apr. 2022

Vi har i kredsbestyrelsen gennem længere tid arbejdet med konsekvensen af at veksle Finansforbundets nuværende strategiske samarbejde med FH til et medlemskab. En stor og vigtig beslutning hvorfor vi naturligvis har brugt meget tid sammen med kredsens tillidsrepræsentanter på at diskutere fordele og ulemper ved et eventuelt medlemskab.

Vi har sammen set på fakta og myter omkring FH og på perspektiverne for et medlemskab. Vi har samtidig brugt meget tid på at afdække de betænkeligheder, som naturligvis også følger med så stor en beslutning. Undervejs i processen er det blevet mere og mere tydeligt for os, at et medlemskab er det rigtige valg.

Kredsen bakker derfor op om Hovedbestyrelsens anbefaling om at sige ja til at ansøge om at blive medlem af FH.

Du kan læse meget mere om Landsmødet og FH på Finansforbundets hjemmeside