”De sidste år på jobbet skal også være gode”

Som nyvalgt medlem af kredsbestyrelsen ser Anne Nysum Dejrup frem til at skrue yderligere op for sit faglige engagement og indsatsen for arbejdsvilkår, som medarbejderne kan holde til hele arbejdslivet.

14. jun. 2022

Jeg vil noget mere!

Den følelse har Anne Nysum Dejrup ofte haft, når hun er kommer hjem fra landsmøder, generalforsamlinger og andre arrangementer i Finansforbundet.

Nu har hun fået flere muligheder for at stille appetitten på faglige aktiviteter.

Som nyvalgt medlem af bestyrelsen i Finansforbundet Kreds Øst, er Anne klar til at komme tættere på beslutningerne og gøre en forskel for medlemmerne.

At være en del af fællesskabet og sparringspartner for andre passer Anne rigtigt fint:

”Jeg kan godt lide at agere i det flow, hvor man har noget at skulle have sagt, samtidig med, at der er nogen, der bestemmer over en”, fortæller hun.

Det har hun både oplevet i sin fortid som souschef på det pædagogiske område og i årene som tillidsvalgt i BNP Paribas Personal Finance - Express Bank.

”Jeg trives med afvekslingen mellem, at have fingrene i mine arbejdsopgaver og passe de faglige ting. Man sidder ikke på den samme stol hele tiden. Det er fedt at kunne sparre med alle niveauer i virksomheden, hjælpe andre og være med at få tingene til at glide”, fremhæver Anne.

I kredsbestyrelsen ser hun frem til at få fingeren på pulsen på den politiske scene og blive et mere synligt led mellem forbundet og medlemmerne.

Hvordan undgår vi at blive slidt ned?

Senkarriere er et af de emner, som Anne brænder for.

”Jeg er selv ved at være en af de ældre og har jo hørt budskaberne om, at vi skal blive længere på arbejdsmarkedet. Men hvordan sikrer vi, at virksomhederne passer godt på medarbejderne? Er der jobs, der egner sig til den modne medarbejder, så vi undgår at blive helt slidt ned til sidst?”, spørger hun og tilføjer:

”Vi skal selvfølgelig uddanne os og følge med. Men vi kan ikke køre for fuld speed derudad på samme måde som de unge. Til gengæld sidder vi med en masse værdifuld viden. Så samarbejde med plads til alle aldre er vejen frem”.

Anne har ikke et bestemt mål med sit engagement i kredsbestyrelsen:

”Jeg har ingen lederambitioner eller noget i den stil. Jeg skal ind og mærke, hvor der er brug for mig, så jeg kan udfylde min rolle i fællesskabet. Det er sådan, jeg fungerer bedst, fortæller hun.

Anne ser det som et stort plus, at hun kender de erfarne medlemmer i kredsbestyrelsen fra generalforsamlinger, landsmøder, overenskomstforberedelser og andre faglige netværk.

”På det menneskelige plan ved jeg godt, hvad jeg går ind til, og det er rart”, siger hun.

Dertil kommer genkendelsens glæde over at skulle arbejde med nogle af de emner, som hun og TR-kollegerne har været med til at sætte på dagsordenen via forskellige udvalg og grupper.

”Tillidsrepræsentanternes input bliver i høj grad hørt og brugt i Finansforbundet. På den måde oplever jeg, at der er en rød tråd i det hele”, slutter hun.

Anne Nysum Dejrup

56 år.

Kundekonsulent i BNP Paribas Personal Finance - Express Bank. Ansat i banken i 2006-2007.

Derefter pædagog og pædagogisk leder i nogle år.

Ansat i banken igen i 2010.

Tillidsrepræsentant siden 2016 og fællestillidsrepræsentant siden 2020.

Bor i Albertslund med sin datter og familiens hund. Har desuden to voksne børn, som har deres egne familier.
Fritidsinteresser: Venner, have og bøger.