Sådan er en hverdagshelt

Den 3. september 2021 blev fire ”hverdagshelte” anno 2021 fejret sammen med de fire fra 2020, der har måttet vente et år på fejringen. De blev alle fejret af deres kolleger og Finansforbundet i Danske Banks’ jubilæumsfond i Høje Taastrup.

16. sep. 2021

Hvad har to kundesupportere, to personlige rådgivere, en souschef, en postmand, en Client Manager, og en agile coach til fælles? For det første arbejder de alle i Danske Bank koncernen. For det andet er de udpeget af deres kolleger og Finansforbundet i Danske Banks' jubilæumsfonds bestyrelse til at være de største hverdagshelte i 2020/2021.

Der blev skålet og sagt søde ord, da ca. 50 medarbejdere, familie og børn mødtes i Høje Taastrup for at fejre de fire ”hverdagshelte” anno 2020/2021. De blev hyldet for deres gode gemyt og store indsats for at gøre Danske Bank til en god arbejdsplads for deres kolleger.

” Endelig får vi lov til at hilse på jer og fejre jeres indsats for det gode kollegaskab”, sagde formand for Finansforbundet i Danske Banks’ jubilæumsfond Kirsten Ebbe Brich. ” At der hvert år er mange hverdagshelte der bliver indstillet, viser os, at vi selv i en presset tid står sammen, hjælper hinanden og finder styrken i fællesskabet”

Her er hverdagsheltene

De otte medarbejdere, der har modtaget legater fra Finansforbundet i Danske Banks’ jubilæumsfond, er blevet udvalgt mellem rigtig mange indstillede. I alt har over 300 medarbejdere brugt tid på at skrive rosende ord om deres kolleger.

De fire udvalgte hverdagshelte anno 2020 er:

• Gitte Wallentin Hansen – Kundesupporter Dalum Afdeling
  • Michael Nygaard Jensen – Souschef Odense Nord Afdeling
  • Leon Mikkelsen – Postmand – ISS Office – Høje Taastrup
  • Merete Mostrøm Sørensen – Personlig rådgiver – Aalborg afdeling

De fire udvalgte hverdagshelte anno 2021 er:

• Tina Plough Hertz – Client Manager – Large Corporate & Institutions
  • Margit Vintersbølle Personlig rådgiver med andelsboligkompetence - Brønshøj afdeling
  • Joan Klint Johansen – kundesupporter i Nordanialinjen
  • Frederikke Søvsø Stannov – Agile Coach i Everyday Banking Individuals Triben - Brabrand

Hvad beskriver en hverdagshelt?

Hvordan skal man så være for at blive udvalgt som en af hverdagens helte anno 2020/2021? Her kommer et par korte udpluk fra kollegernes indstillinger:

• Gitte er fantastisk at have i afdelingen! Man tror simpelthen ikke det findes, før man har oplevet det. Gitte passer fronten, og det gør hun altid med godt humør! Alt sker hurtigt, effektivt og smilende :-)

• Michael nyder stor respekt hos alle kollegaerne, og evner samtidig at finde balancen mellem alvor og sjov. Med andre ord, kan vi ikke forestille os nogen som har fortjent en anerkendelse mere end Michael Nygaard Jensen.

• En stille mandag morgen, en travl eftermiddag eller en ganske enkelt en grå onsdag – og pludselig ændrer stemningen sig……….. Man kan allerede høre et "jausi", der nærmer sig... Denne varme velkomst, og den fantastiske måde Leon siger ”hej” på. Smilene breder sig med det samme overalt på kontoret.når vi er på arbejde.

• Merete går altid en ekstra mil for at ”sætte fut i fejemøget” og holde dampen og humøret oppe hos alle kolleger. Hun er den kollega, som altid med humor, skøre indfald og ikke mindst hjælp forsøger at holde hånden under alle.

Hun går altid en ekstra mil for sine kunder og kollegaer – hun er utrolig god til at sætte sociale arrangementer i gang for alle i afdelingen

• Tina er altid i godt humør. Hun arbejder benhårdt på at alle omkring hende skal have det godt. Hun er fantastisk inspirerende for os andre. En rollemodel på alle tænkelige måder. Hun fortjener den her anerkendelse.

• Margit er ALTID med til at løfte afdelingens humør - både ved at hjælpe til i spidsbelastningsperioder, men også med stort fokus på det sociale samvær. Hun har bl.a. været forgangskvinde ved fredagsbarer, kahoot-quiz, bestyrer af gavekasse og indkøb af barselsgaver, jubilæumsgaver mv.

• Joan er en trivsels-drivkraft uden sidestykke – Både som vellidt kollega i sit formelle job som Kundesupporter i Nordanialinjen – men især også i sin rolle som trivselsambassadør og uofficiel chefinspirator i Mental Health & Happiness at Work Teamet i Nordania – der fik du lige en titel yderligere.

• Frederikke er oplagt til at modtage Jubilæumsfondens legat. I Brabrand er hun et kendt og vellidt ansigt, der spreder glæde ved at være den hun er, både hos de kolleger hun arbejder i team med, og alle der har kontakt med hende i både faglig og social sammenhæng

Har du også en god kollega, som fortjener anerkendelse? Så kan du indstille ham eller hende som en af hverdagens superhelte igen i april 2022, når vi åbner for indstillinger af nye kolleger, som gør en forskel på arbejdspladsen.