9 ud af 10 stemte ja til den nye virksomhedsoverenskomst

92,9 procent af medlemmerne har stemt ja til den virksomhedsoverenskomst, som Finansforbundet i Danske Bank har forhandlet på plads med koncernen.

1. jul. 2020
1 min

6 procent i generelle lønstigninger over tre år, et øget arbejdsgiverbetalt pensionsbidrag samt introduktion af jobløn for medarbejdere, der har selvstændig arbejdstilrettelæggelse og tjener over 53.000 kr. om måneden.

Det er hovedtrækkene i den nye virksomhedsoverenskomst, som også rummer forbedringer af timebanken og et øget fokus på medlemmernes trivsel og kompetenceudvikling.

”Vi er meget tilfredse med, at den nye overenskomst opfylder vores medlemmers ønsker om generelle lønstigninger og et øget pensionsbidrag. Det er en ansvarlig overenskomst, som også ser ind i fremtiden med et fornyet fokus på trivsel og kompetenceudvikling af medarbejderne," siger Kirsten Ebbe Brich, der som kredsformand også var leder af forhandlingsdelegationen.

”Vi er medarbejdernes stemme i Danske Bank, og det glæder mig, at så mange af vores medlemmer har givet deres mening til kende og bakket op om det resultat, vi har forhandlet os frem til.”

I alt deltog 65,3 procent af medlemmerne i afstemningen, og af dem stemte 92,9 procent ja.

”Nu venter implementeringen foran os. Især overgangsordningen for de medarbejdere, der skal på jobløn, bliver vigtig at kommunikere i god tid inden overgangen den 1. juli 2021”, siger hun.

Læs mere om den nye overenskomst