Webinar for MAB'ere - Konsolidering i banksektoren – en mulighed eller trussel?

15. sep 2021, 16.15 - 17.45
Afholdelsessted
Online webinar
tilmeldingsfrist
10. september 2021
Åben

Konsolidering i banksektoren – en mulighed eller trussel?

På dette webinar vil vi fokusere på hvordan banksektoren udvikler sig, og hvilken fremtid vi ser ind i.  Hvad sker der i banklandskabet i Danmark sammenlignet med de øvrige EU lande.

Vi har inviteret Lars Ohnemus fra Copenhagen Business Scholl til at give os blik ind i hvad konsolideringen i banksektoren betyder.

Blandt bankanalytikere er der i øjeblikket en formodning om at konsolidering vil medføre bedre finansielle resultater for investorerne. Men er det, det bedste for den generelle sektor- og markedsstabilitet samt fremtidige produktudbud?  Dette seminar vil have fokus på en række centrale temaer;

• Hvad er bedst for forbrugerne og ikke mindst, hvordan sikrer vi lige adgang til finansielle produkter i fremtiden?
  • Konsolidering i sektoren er dette kun begyndelsen i Danmark?
  • Hvad med internationale aktører? – hvad betyder det for DK, hvis den danske finansielle infrastruktur primært bliver udenlandsk ejet?
  • Vil central bank styret digitale valutaer accelerer en konsolideringsbølge i Europa?
  • Nye digitale platforme og hvad de betyder for de traditionelle IT platforme i banksektoren inklusiv datacentralerne

Webinaret vil tage udgangspunkt i en række af de tendenser man kan observere i sektoren og de seneste forskningsresultater fra projektet ”Nordic Finance and the Good Society II” -  et forskningsprojekt på Center for Corporate Governance som bl.a. Finansforbundet er med til at støtte – www.nfgs.dk

Præsentation af oplægsholderen

Lars Ohnemus er direktør for Center for Corporate Governance, Institut for Regnskab på Copenhagen Business School.

Lars har stor erfaring både med den akademiske verden og med internationalt bestyrelsesarbejde og har i en lang årrække været involveret i undervisnings-og forskningsaktiviteter på CBS og på Baltic Management Institute (BMI).  Lars har en PhD fra CBS og fokuserer i sin forskning på den finansielle sektor. Han varetager ved siden af sit arbejde på CBS en række nationale og internationale bestyrelsesposter.

Under webinaret vil dit navn, e-mail og billede/video være synlig for de øvrige deltagere i arrangementet. Dit navn, e-mail, stilling og virksomhed kan desuden blive videregivet til underviseren, alene til brug for undervisers afvikling af arrangementet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger samt synliggørelse af disse for de øvrige deltagere. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet.

Kontakt proceskonsulent og administrator

Camilla Striib Wollny-Jensen

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund