Virtuelt lederskab – styrk dit nærvær på distancen

24. feb 2021, 15.30 - 17.00
Afholdelsessted
tilmeldingsfrist
15. februar 2021
Ledere
Udsolgt
2 4

Når du bliver personlig og nærværende på distancen, stiger motivationen og arbejdsglæden i teamet. Få teknikker til at skabe ping-pong, energi og nærvær, når du holder virtuelle møder med dine medarbejdere. Din personlighed kommer ikke automatisk på skærmen – der skal arbejdes lidt mere for det. Webinaret lærer dig, hvordan du griber det konkret an.

Det får du ud af webinaret

• Lær at tale til kameraet, så du virker nærværende i den anden ende
  • Brug hænderne til at skabe energi og gejst, når du holder møde digitalt
  • Små retoriske fif, som gør det nemmere at fange opmærksomheden
  • Enkle faciliteringsværktøjer til at engagere og involvere
  • Udstrål venlighed og varme – også to minutter i fyraften
  • Brug visuelle virkemidler som tegninger, genstande og billedsprog til at skabe fælles fortællinger.

Den ping-pong og energi, der normalt er i et mødelokale, skal du selv skabe i det virtuelle møde. Informationsdelen af et møde er ikke længere nok – her lærer du at teknikker, der kan genskabe lidt af følelsen af at være nærværende sammen. Vi skal arbejde med at veksle mellem at være formel og uformel, at brug kropssproget til at virke levende og at bruge virkemidler som genstande, tegninger, musik, storytelling og involvering til at skabe øget nærvær på distancen.

Underviser

Lene Kobbernagel, senior kommunikationsrådgiver og ekspert i kropssprog.

De sidste 10 år har Lene trænet ledere, rådgivere, konsulenter og sælgere i, hvordan de bruger kroppens sprog strategisk til at fremtone overbevisende. Hun har gennemført træningsseancer for topledere, ledergrupper og andre faggrupper i 130 virksomheder. Med en dyb faglig viden om kropssprog og dramaturgi arbejder hun struktureret med at få fageksperter til at formidle budskaber, så de vinder engagement og tillid.

Læs mere om Lene på hendes hjemmeside: https://lenekobbernagel.dk

Seneste bøger:

Influential Power, Gyldendal, 2020

Op på ølkassen, Gyldendal, 2017

Platform

Vi bruger platformen Teams til afviklingen. Der vil være workshops og gruppedrøftelser.

Ved tilmelding, giver du samtykke til, at Finansforbundet, oplægsholdere og øvrige deltagere må se dit navn i teams-mødet.

Finansforbundet sender linket et par dage før til den mailadresse, som du har valgt, at vi skal kontakte dig på.

Tilgå linket 10-15 min. før, så du kan teste din forbindelse. Det er en god idé at lukke ned for andre programmer såsom mail, chat, Facebook under webinaret, så får du den bedste oplevelse.

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til seminaret vil blive videregivet til underviser og kursusudbyder til brug for afviklingen. Vi deler ikke dine mailoplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Lene Kobbernagel

Kontakt kursusadministrator