Stå stærkere og øg din indflydelse ved at bruge hele dig på jobbet - både din maskuline og feminine side (5 moduler)

9. sep 2021, 9.00 - 16.30
Kursusforløb
Afholdelsessted
Finansforbundet
Applebys Plads 5
tilmeldingsfrist
18. august 2021
2.000,00 kr.
Alle medlemmer
Åben
0 9

Når du ikke trækker på både dine maskuline og feminine ressourcer i vekselvirkning og balance, er du kun halvt så ressourcefuld, kraftfuld, effektiv og energifyldt, som du kunne være.

På dette forløb stopper du op og genskaber forbindelsen til hele dig. Uden at give slip på dine ambitioner og målrettethed lærer du at bringe dine feminine ressourcer endnu mere i spil og navigere efter dit indre kompas, så du kan skabe endnu bedre resultater - uden at slide dig selv op.

Du lærer, at

• spotte dine egne feminine kvaliteter – uden at dette handler om køn – og dermed at trække på alle de ressourcer, du rent faktisk rummer og har til rådighed
  • stå mere stærkt og roligt i et stadig mere krævende arbejdsliv ved at handle i endnu større integritet med dig selv
  • åbne mere op for kreativitet, tillid og intuition i din måde at gå til opgaverne, kollegaerne og kunderne på
  • bruge dig selv endnu mere balanceret, så du bliver i stand til både at være:
    • mentalt skarp og lytte til dine følelser og intuition
    • handlekraftig og i ro indvendig
    • beslutningsdygtig og inkluderende
    • i kontrol (med det vigtigste) og tillidsfuld
    • resultatfokuseret og rummelig og fleksibel

Mange virksomheder og individer reagerer i dag på de omskiftelige vilkår ved primært at skrue på knapper som mål, struktur, systemer, analyser, tempo og styring (maskuline dyder). Men de nye vilkår fordrer i høj grad tillid, intuition, rummelighed, kreativitet og evnen til at agere i kaos (feminine dyder), og derfor slår et for ensidigt fokus på de maskuline ressourcer ikke til, når vi skal agere tilstrækkeligt fleksibelt og hurtigt. Mestrer vi ikke begge ressourcer, brænder vi sammen eller mister fodfæste. Det koster både virksomheder og den enkelte dyrt.

I dag vælger langt færre kvinder end mænd muligheden for indflydelse og konkrete ledelsesposter. En af årsagerne kan være, at mange kvinder finder det svært at navigere i et miljø, hvor de maskuline dyder er dominerende. På dette forløb bliver du inspireret til at udfolde dine feminine ressourcer og integrere dem med de maskuline. Du vil lære, hvordan dine feminine sider kan blive en fordel i samspil med de maskuline, uanset i hvilke sammenhænge du søger indflydelse eller ansvar. Netop fordi tiden kalder på, at vi skal kunne mestre begge dele. Og vi alle uanet køn har både de feminine og de maskuline ressourcer.

Forløbet

Forløbet strækker sig over et halvt år med fem moduler inkl. lækker forplejning, en individuel session à ca. 1,5 times varighed, løbende inspiration og materialer – samt støtte og sparring fra underviser hele vejen, også mellem undervisningsmodulerne.

• Inden forløbet: Individuel session à ca. 1,5 times varighed (som aftales direkte med underviser og afholdes i løbet af august)
  • Modul 1: Integritet – vejen til at stå stærkt og roligt i dig selv
  • Modul 2: Vejen gennem dine smertepunkter og bremseklodser
  • Modul 3: En tryg krop – altafgørende for at kunne stå robust
  • Modul 4: Din indre stemme og støtte – din intuition
  • Modul 5: Balance mellem din maskuline og feminine energi

Alle moduler varer en dag (kl. 9-16.30) - med undtagelse af modul 2, der løber over to dage uden overnatning, men med netværkstapas første aften.

Aktiviteterne veksler mellem oplæg fra underviseren, diskussioner i gruppen og individuel refleksion. Indhold og form taler til både hjerne, hjerte og krop, og al teori omsættes til din hverdag og udfordringer, så læringen bliver konkret. Du skal være åben for at prøve metoder af som fx meditation og visualisering og være indstillet på hjemmearbejde mellem modulerne.

Datoer og tidspunkt:

Modul 1: torsdag den 9. september

Modul 2: onsdag og torsdag den 13. – 14. oktober (uden overnatning)

Modul 3: onsdag den 17. november

Modul 4: torsdag den 16. december

Modul 5: torsdag den 27. januar 2022

Alle dage er fra kl. 9.00-16.30. På modul 2 dag 1 vil der være netværk med tapas kl. 16.30 – 18.00.

Når du har tilmeldt dig dag 1 den 9. september 2021, er du automatisk tilmeldt alle andre dage.

Prisen på kr. 2.000,- er for alle moduler og incl. forplejning. Der er ikke overnatning på modul 2.

Underviser

Anja Westy Larsen er tidligere management konsulent og HR Udviklingschef i Københavns Lufthavne og driver nu virksomhederne KAiBA og Happy. Læs mere om Anja her: https://www.kaiba.dk

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Anja Westy Larsen

Kontakt kursusadministrator

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund