Skat, Skat ikke?

Ikke-medlemmer, Studerende
Åben
2 3

Får du koldsved ved tanken om skat.dk og er forskudsopgørelsen en by i Rusland for dig? Så kunne du måske godt bruge lidt hjælp til at forstå de danske skatteregler for dig som studerende.

Udbytte
Når du er færdig med ”Skat, skat ikke?” webinaret, har du styr på hvordan du:

• Udfylder din forskudsopgørelse
  • Laver din selvangivelse samt tjekker at din årsopgørelse er korrekt
  • Får styr på dine fradrag, SU, SU-lån og B-indkomst

Mere om indholdet
Dette er et grundlæggende webinar for dig, som ønsker at få styr på din skat. Formålet med dette webinar er at vise, at skat ikke behøver at gøres mere kompliceret end det er.

Du vil lære at forstå, hvordan man laver en korrekt forskudsopgørelse, dennes sammenhæng med årsopgørelsen og hvordan du sikrer dig de fradrag, du er berettiget til. Du får gode råd samt tips og tricks til, hvordan du hurtigt og effektivt sikrer at dine skatteoplysninger er korrekte.

Form
Webinaret foregår via Teams Liveevent. Her vil det være muligt at stille spørgsmål via chatten undervejs.

Undervisere
Frederik Kammer Jensen, skattekonsulent
Caroline Sophie Lindqvist Kjeldsen, tidligere skattekonsulent

Tilmelding for ikke-medlemmer
Er du ikke medlem af Finansforbundet kan du godt tilmelde dig dette arrangement, ved at sende en mail til arrangementer@finansforbundet.dk, med fulde navn, telefon, e-mail og arbejdsplads. Efter arrangementet kontakter vi dig omkring dine muligheder som medlem af Finansforbundet.

Vedr. link til udsendelsen
Vi sender link ud til deltagerne et par dage før arrangementsafholdelsen. Dog oplever vi ofte, at nogle spamfilte og firewalls definerer mails med link som en potentiel trussel. Det resulterer i, at vores medlemmer ikke modtager linket eller at det ender i mapper som uønsket eller spam.

Derfor beder vi dig om at holde øje med din mail i dagene før. Har du ikke modtaget linket sidste hverdag før afholdelsen, beder vi dig kontakte os på nedenstående mail inden kl. 15.00, så vi kan sikre os, at du ikke går glip af arrangementet.

Anden info
Dit navn, e-mail, billede og video kan være synlig for de øvrige deltagere til arrangementet. Dit navn, mail og virksomhed kan desuden blive videregivet til underviseren, alene til brug for undervisers afvikling af arrangementet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger samt synliggørelse af disse for de øvrige deltagere. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet, hvorefter du vil blive frameldt.

Frederik Kammer Jensen

Caroline Sophie Lindqvist Kjeldsen

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund