Skab ny vækst med grøn omstilling - også for ikke-medlemmer

27. okt 2021, 17.00 - 19.30
Gå-hjem-møde
Afholdelsessted
Finansforbundet
Applebys Plads 5
tilmeldingsfrist
12. oktober 2021
Alle medlemmer
Åben
2 7

På gå-hjem-mødet bliver du klogere på, hvordan virksomheder kan skabe ny vækst og øget konkurrenceevne med grøn omstilling og nye forretningsmodeller.

Udbytte

• Introduktion til den grønne omstilling
  • Grønne teknologier, forretningsmodeller og tendenser
  • Brobygning mellem bæredygtighed og en styrket konkurrenceevne
  • Ændring af mindset og succeskriterier for grøn omstilling
  • Gruppearbejde og debat om hvordan man som medarbejder og virksomhed kan bruge grøn omstilling til at gentænke sin forretning

Mange danske virksomheder skal i disse år flytte deres virksomhed, produkter og tilgang til markedet i en bæredygtig og grøn retning, samtidig med at virksomhederne skal sikre konkurrencedygtighed. Det er en transition, der kræver nye kompetencer, nyt mindset og en ny måde at måle succes på. På dette gå-hjem-møde får du indblik i, hvordan virksomheder kan bruge grøn omstilling til at skabe ny vækst gennem de teknologier, nye forretningsmodeller og tendenser, der i disse år flytter verden fra en sort til en grøn økonomi.

Kommer I ud af starthullerne, vil I netop kunne bruge den grønne omstilling som en ideel platform til at øge konkurrenceevnen og skabe ny vækst. Arrangementet hjælper derfor deltagerne til at bygge bro mellem grønne tendenser og grønne teknologier på den ene side og ny vækst i virksomheden på den anden side. Vi vil udfolde definitioner og måder at arbejde med ny grøn vækst på, og vi vil samtidig favne de barrierer og udfordringer, man som medarbejder og virksomhed kan møde på vejen mod bæredygtig vækst.

Underviser

Natasha Friis Saxberg er Adm. Direktør i IT-Branchen og har arbejdet med digital vækst, venture og innovation gennem to årtier. Hun har bl.a. stiftet flere globale startups og har også hjulpet danske startups med at komme ind på det amerikanske marked. Natasha er desuden Digital Vismand i Akademiet for de Tekniske Videnskaber samt medlem af SIRI-Kommissionen og regeringens Digitaliseringspartnerskab.

Program

Gå-hjem-mødets varighed er 2,5 time, hvoraf 30 minutter går til pause, dialog og netværk mellem deltagerne.

Oplægget er opdelt i to dele, hvor deltagerne i grupper får lejlighed til at diskutere muligheder og barrierer, og hvor der kobles til den viden, der deles undervejs.

Program

Kl. 16.30 - 17.00: Kaffe og kage

Kl. 17.00: Selve arrangementet går i gang

Kl. 18.15 Sandwich

Kl. 18.45 Arrangementet fortsætter

Kl. 19.30 Tak for i dag.

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Natasha Friis Saxberg

Kontakt kursusadministrator

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund