Selvet som redskab i din lederrolle

5. okt 2022, 9.30 - 16.00
1-dags kursus
Afholdelsessted
Huone Copenhagen
Amager Strandvej 390
2770 Kastrup
Tilmeldingsfrist
6. september 2022
250,00 kr.
Ledere
Åben
0 5

Den gamle formelle magt, hvor stjernerne på skulderen fik folk til at klappe hælene sammen i et ”javel”, har ikke længere samme slagkraft. Vi leder efter noget andet i vores ledere - og samarbejdspartnere.

Udbytte

• Du styrkes i evnen til at dirigere din opmærksomhed og fastholde fokus
  • Du får indsigt i dit eget indre landkort og øger din evne til at antage nye perspektiver
  • Du udvikler din balance mellem mod og sårbarhed i lederrollen
  • Du udvikler den autenticitet i lederrollen, som er nødvendig for at sikre følgeskab
  • Du lærer at skabe sikre baser med den rette balance af?psykologisk tryghed og tilstrækkelig udfordring - for både dig selv og dine kollegaer

Indholdet
Kravene til, hvordan vi leder os selv og hinanden ændrer sig markant for tiden. Vi søger efter lederskab med en mere personligt forankret autoritet.?En form for autoritet, hvor vi tillader os selv at være mennesker i rollen. Hvor kollegaer følger os, fordi vi opfører os autentisk - hvor ord og handling følges ad - og hvor vi tillader vores egne sårbarhed at træde frem. Denne bevægelse kræver en evne til at se sig selv i øjnene og bruge sig selv aktivt - med alt hvad det indebærer af åbenhed og mod.

Vi skal undersøge, hvordan du kan fylde mere af dig selv ind i din professionelle rolle - hvordan du på en autentisk måde kan aktivere modet til at bringe styrke og sårbarhed i spil i relation til dine medarbejdere og kollegaer - og ikke mindst, hvordan du transformerer egne erfaringer til læring i afdelingen, teamet eller hele organisationen.

Kl. 09.30 Check ind, erfaringsudveksling, dagens temaer
Kl. 10.00 Inspirationsoplæg #1 - Den organisatoriske virkelighed, VUCA og Hjernen og nervesystemet
Kl. 11.00 Øvelse #1: Mindfulness /Mentaltrænings-øvelse
Kl. 12.00 Frokost
Kl. 12.45 Inspirationsoplæg #1 - Autoritet og mod i den professionelle rolle
Kl. 13.30 Øvelse #2: Walk & Talk: Hvornår bruger jeg mit mod?
Kl. 14.15 Inspirationsoplæg #3 - Secure Base Leadership
Kl. 14.45 Øvelse #3: Mine sikre baser
Kl. 15.30 Opsamling på arbejdsprocessen og afrunding
Kl. 16.00 Tak for i dag

Underviser
Mads Autrup er konsulent i erhvervspsykologi, foredragsholder indenfor forandring og følelser i organisationer, og ekspert i erhvervspsykologisk mindfulness.

Han har mere end 15 års erfaring i rollen som organisationskonsulent, indenfor temaer som ledelsessparring, facilitering, coaching og undervisning - i internationale og danske virksomheder. Han har i flere år arbejdet tæt sammen med organisationer i det finansielle område. Mads er uddannet cand.mag. i psykologi samt HD fra CBS, og leder til daglig sin egen virksomhed www.madsautrup.com

Anden info
Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser og kursusudbyder til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Mads Autrup

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund