Scrum Master Certificering

Ledige og kommende ledige
Ledige
Åben

Kurset er for ledige og fratrædende medlemmer.

Scrum Masteren hjælper hele Scrum teamet med at forstå og bruge Scrum til at skabe større værdi, produktivitet og til at tænke empirisk. Få den nødvendige viden og bliv certificeret Scrum Master.

Scrum Master sikrer, at Scrum Teamet har et arbejdsmiljø, der er passende for anvendelse af Scrum-frameworket, og at forhindringer ryddes af vejen.

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til alle, som ønsker at arbejde med Scrum i teams. Der forventes ikke noget kendskab til projektledelse, Agil eller Scrum. Hvis du ikke har noget kendskab til Scrum anbefales det, at du har gennemført Scrum Developer Certified (SDC®), inden du tager Scrum Master-certificeringen. Derfor har vi inkluderet SDC-certificeringen som e-learning til dette kursus (inklusive certificering).

Udbytte

Solidt kendskab til værdierne, rollerne, events og artefakterne i Scrum-frameworket

Den viden, der er nødvendig for at være Scrum Master eller udvikler i organisationer og hjælpe disse med at indføre Scrum som arbejdsform

Solidt indblik i og forståelse for alle roller i Scrum

Viden til at identificere og forudse problemer i forbindelse med den praktiske implementering af Scrum

Være rustet med en række værktøjer til at adressere, løse og tage føringen i Scrum-spørgsmål i organisationen

To certificeringer ved bestået eksamen: Scrum Developer Cerfified (SDC®) og Scrum Master Certified (SMC®)

Indhold

Kurset udbydes som 100% online – en kombination af e-learning og 2 dages ONLINE undervisning

Inden kurset

Inden undervisningsdagene anbefales det, at du har:

Læst SBOK® Guide (3rd edition)

Gennemført e-learningen til Scrum Developer certificering (SDC®)

Gennemført e-learningen til Scrum Master certificering (SMC®)

Du vil få adgang til ScrumStudy’s læringsplatform. Her finder du e-learning for henholdsvis Scrum Developer Certificering (SDC®) og Scrum Master Certificering (SMC®)

SDC®: 12 kapitler, 75 videoer, total ca. 5,5 time

SMC®: 5 kapitler, 26 videoer, total ca. 3,5 time

På læringsplatformen finder du udover videoer også quizzer/test, et interaktivt casestudy og terminologi-lister. Du skal forvente at bruge ca. 20 timer til forberedelse i alt.

Undervisningsdagene

Vi sætter Scrum i spil fra perspektivet af Scrum Master på den ONLINE klassebaserede del:

Agile og Scrum overblik

Hvad er agile?

Det agile manifest

Agile principper

Agile metoder

Scrum-overblik

Fordele ved Scrum

Scrum-roller

Roller i Scrum Core Team
- Product Owner
- Scrum Master
- Scrum Team

Scrum processer og events og tilhørende teknikker og værktøjer

Initiate

Plan and Estimate

Implement

Review and Retrospect

Skalering af Scrum

Scrum of Scrums (SoS) møde

Overgang til Scrum

Materiale

Alle materialer og certificeringer er på engelsk. Der undervises på dansk på de 2 kursusdage.

Bog og mappe vil blive sendt til dig med posten.
Adgang til online materiale vil blive sendt til dig på mail.

Dato

Inden dag 1 ses diverse videoer og quizzer på engelsk

Mandag den 25. april 2022 - Dag 1 kl. 9-16

Tirsdag den 26. april - Dag 2 kl. 9-16

Eksamen

Du booker selv dine eksamener via læringsplatformen hos ScrumStudy. Eksamenerne er en ProctorU eksamen, hvor en person overvåger gennem dit webkamera. Du vil ved start af eksamen blive bedt om at vise foto-ID (f.eks. kørekort eller pas).

Scrum Developer Certificering (SDC)

Eksamen er en multiple-choice eksamen, som du tager online. Der er 75 spørgsmål, og der er ingen minuspoint for forkerte svar. Varigheden på eksamen er 1,5 time/90 minutter.

Scrum Master Certificering (SMC)

Eksamen er en multiple-choice eksamen, som du tager online. Der er 100 spørgsmål, og der er ingen minuspoint for forkerte svar. Varigheden på eksamen er 2 timer/120 minutter.

Underviser:

Niels Holt, chefkonsulent og lektor ved Erhvervsakademi Aarhus

Vi gør opmærksom på, at navn-, cpr. nr., adresse og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og evt. konferencested alene til brug for deres afvikling af arrangementet. Dit navn, email, billede og video kan være synligt for andre deltagere, når du logger på eventet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet.

Når du som ledig registrerer din kursustilmelding hos din A-kasse, skal du skrive, at kurset er arrangeret af dit fagforbund ”Finansforbundet”, da du har mulighed for at deltage i uddannelse på op til 2 uger arrangeret af Finansforbundet. Der er 2 lektioner pr. dag, og kurset er et lukket kursus. Gå ind på FTF-A’s tast selv service med NemID og registrer din uddannelse.

Kontakt kursusadministrator

Monica Christiansen

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund