Sådan ser du fremad og skaber klare visioner

2. mar 2022, 17.00 - 20.00
Gå-hjem-møde
Afholdelsessted
Finansforbundet
Applebys Plads 5
tilmeldingsfrist
23. februar 2022
Alle medlemmer
Åben
0 2

Mød Anne Skare Nielsen på dette gå-hjem-møde, hvor du har muligheden for at få trænet din evne til både at se og fokusere på fremtidens muligheder. Usikkerheden sættes til vægs, vi glemmer KPI’erne og skaber i stedet klare visioner.

Dit udbytte

• Du får vækket din sans for at forudsige fremtidens udfaldsrum
  • Du bliver skarpere på, hvordan du kan være med til at styre fremtiden
  • Du bliver klogere på forskellen mellem en trend og en game changer
  • Du får et vigtigt overblik over trends i fremtidens arbejde som fx hybridt arbejde, senkarriere, bæredygtighed, nye organisationsformer og andre radikale forandringstendenser
  • Du får et konkret værktøj til at håndtere dilemmaer, så du lettere kan navigere i dem og træffe de rigtige beslutninger

Mere om indholdet

Evnen til at se ind i fremtidens mulighedsrum findes i os alle, men det er hos de fleste ubevidst og uøvet. På dette interaktive oplæg udforsker og udnytter vi det potentiale, som findes i os alle.

Du bliver klædt på til både at forestille dig det nye og til at formidle det, så andre kan se det - og lige så vigtigt - tro på den kurs, du sætter. Det vil skabe fremdrift for din vision og strategi og vil samtidig bidrage til at sætte dig fri af hverdagens hamsterhjul.

Anne Skare Nielsen tror på, at man ikke skal løse folks problemer for dem, for så snyder man dem for en vigtig livserfaring. Derfor er fokus i oplægget, at du får værktøjer til selv at gå i gangmed at skabe en ny og bedre fremtid.

16.30-17.00 Kaffe, te og kage

17.00-18.15 Oplæg samt træning i at sanse fremtiden

18.15-19.00 Netværksmiddag, vin og trendkort

19.00-20.00 Cases og eksempler

20.00 Tak for i aften!

Om Anne Skare Nielsen

Anne Skare Nielsen er en af verdens bedste fremtidsforskere. Med sin viden, sit gode humør og sin evne til at udfordre det sikre, løfter hun os op i den berømte helikopter, så vi sammen kan se, hvad der er vigtigt!.

Hun er uddannet biolog og cand.scient.pol., tidl. medlem af Det Etiske Råd og tv-vært og bevæger sig i dag i alle samfundslag, fordi hun gerne vil hjælpe de empatiske rebeller, der kan og vil være med til at skabe fremtiden selv.

Dit navn, stilling, e-mail og virksomhed kan blive videregivet til underviser og konferencested, alene til brug for deres afvikling af arrangementet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet.

Anne Skare Nielsen

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund