Sådan ser du fremad og skaber klare visioner

23. nov 2021, 17.00 - 20.00
Gå-hjem-møde
Afholdelsessted
Finansforbundet
Applebys Plads 5
tilmeldingsfrist
9. november 2021
Alle medlemmer
Åben
2 3

På gå-hjem mødet får du trænet din evne til at fokusere på fremtidens muligheder. Vi sætter usikkerheden til vægs, glemmer KPI’erne og skaber klare visioner.

Dit udbytte

· Du får vækket din sans for at forudsige fremtidens udfaldsrum

· Du bliver skarpere på, hvordan fremtiden kan forme sig, og hvordan du kan styre den

· Du får indsigt i forskellen på en trend og en game changer

· Du får overblik over trends i fremtidens arbejde som fx hybridt arbejde, senkarriere, bæredygtighed, nye organisationsformer og andre radikale forandringstendenser

· Du får en konkret metode til at håndtere dilemmaer, så du lettere kan navigere i dem og træffe beslutninger

Mere om indholdet

Evnen til at se ind i fremtidens muligheder og udfaldsrum findes i os alle, men er hos de fleste ubevidst og uøvet. På dette interaktive oplæg bliver du klædt på til både at forestille dig det nye og til at formidle det, så andre kan se det og tro på den kurs, du sætter. Det vil skabe fremdrift for din vision og din strategi og vil bidrage til at sætte dig fri af hverdagens vaner, rutiner og procedurer. Herfra ligger vejen åben for at skabe en ny og bedre fremtid.

17.00-18.15 Oplæg samt træning i at sanse fremtiden

18.15-19.00 Netværksmiddag, vin og trendkort

19.00-20.00 Cases og eksempler

20.00 Tak for i aften!

Om Anne Skare Nielsen

Anne Skare Nielsen er en af verdens bedste fremtidsforskere. Med sin store viden, sit gode humør og sin evne til at provokere og samle på samme tid, løfter hun os op i helikopteren så vi sammen kan se, hvad der er vigtigt! Hun er uddannet biolog og cand.scient pol, tidl. medlem af etisk råd og tv-vært og bevæger sig i dag i alle samfundslag for at hjælpe sine yndlingsmennesker (de empatiske rebeller, der kan og vil, og som ved at hårdt arbejde bare aldrig går af mode) med at skabe fremtiden selv.

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser og kursusudbyder til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Nicklas Brendborg

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund